SoMe-bureauet Wonderland står bag visuel identitet og social media-strategi for læskedrikken Numba, der er udviklet af den 28-årig sudanske iværksætter Kareem Ahmed, der bor i Danmark.
Numba er en drik, man drikker i Sudan og den er baseret på økologiske afrikanske ingredienser bl.a. hibiscusblomster og er ikke tilsat sukker og kunstige tilsætningsstoffer.
“Jeg savnede denne type læskedrik fra Sudan, som vi drak hver dag. Og danskerne er så sundhedsbevidste, så jeg tænkte, det ville passe godt til det danske marked,” siger Kareem Ahmed, der kom til Danmark i 2004 og har en BA i Business og Entrepreneurship fra CPH Business.
Bæredygtighed i fokus
Numba er skabt og prøvetestet i Kareem Ahmeds køkken og er baseret på hans mors opskrifter.
Hibiscusblomsten kommer fra den sydlige del af Egypten og er kendt for en række sundhedsfremmende egenskaber.
Opsparing brugt til bureauhjælp
Med en mangeårig opsparing kunne Kareem Ahmed gå til Wonderland, der har designet emballagen med en forståelse for og inddragelse af produktets afrikanske DNA, siger kreativ direktør, Simon Nygaard og fortsætter:
“Samarbejdet med Kareem omkring designet og identiteten har været spændende, fordi han er en ildsjæl og dreven iværksætter. Han er ikke den typiske kunde for Wonderland, men at arbejde med ambitiøse mennesker er altid spændende. Ånden omkring Numba er god hele vejen rundt, så jeg glæder mig til at se vores anstrengelser på hylderne landet over.”
Drikken findes i fire smagsvarianter; originalen Hibiscus Roselle og Sweet Ginger, Baobab Love og Moringa Miracle med økologiske råvarer fra hhv. Kenya og Ghana.
Navnet Numba er en sammensætning af ordene Nubia, som er et af verdens ældste kongedømmer og kulturer, og i dag en region, der dækker Ægypten og Sudan. Og det swahiliske ord Simba, der betyder løve.