Af Peter Engholm 25@mail.dk

Robert/Boisen har valgt et utraditionelt medie til at gøre tv-reklamerne mere levende.

I morgen vil sagesløse folk i Odense, Århus og København få deres indkøb og cafébesøg forstyrret, når pøblen går gennem gaderne. Det sker som led i Somersby-kampagnen, der skal få sommeren hurtigere til danskerne – ved at flytte sommertiden fra den 28. til den 21. marts.

Somersby-bureauet Robert/Boisen & Like-minded har (sammen m. de øvrige bureauer på Somersby – se kommentarer) hyret Citrusmedia til at levere 3 stk. demonstrationer.

“I tv-filmene leverer Lord Somersby en brandtale for mere sommer, mere lys, og opfordrer folk til at støtte ham. Vores job er at gøre tv-reklamerne levende. Vi skal generere en pøbel, der reagerer på talen – en pøbel, der kan skabe sommer i gaderne,” siger Lean Milo, direktør i Citrusmedia.

Robert/Boisen kreerer reklamen, I står for optoget – kan enhver ikke gøre det?

“Jo, det kan enhver. Men ikke hvis man skal kunne sikre logistikken og garantere et optog af en vis størrelse. Vi har kontakter til både både skuespillere og karnevalsgrupper – folk, der er vant til at optræde – og det er sikkerheden for vellykkede demonstrationer.,” siger Lean Milo.

Citrusmedia henter bl.a. inspiration fra Holland omkring guerillamarketing, men ruterne til morgendagens demonstrationer er godkendt af politiet, oplyser Lean Milo.

Guerillamarketing, der er politigodkendt – altså “anarki, men i god ro og orden”?

“Vi lader det være op til kunden, om guerillaen skal være med eller uden politi-godkendelse. Det er op til kundens temperament,” siger Lean Milo.

Demonstrationerne er forløberen for en stor fest den 21. marts. Somersby har oprettet et “valgkontor” i Grønnegade 30 i København, hvor man i hele valgperioden kan smage den nye elderflower-variant. Valgkontoret er udgangspunktet for festen, som fortsætter til Rådhuspladsen i København, hvor uret vil blive stillet en time tilbage.

Se første optog i København her.

 

Kommentarer

  1. Uden at det på nogen måde skal forstås som en mavesur kommentar, så vil jeg lige tillade mig at pointere, at det faktisk er mediebureauet PHD, der har anbefalet, planlagt og booket optogene hos Citrus.
    Hele kampagnen, med online, Tv, ambient outdoor og guerilla aktiviteter er blevet skabt i stærkt samarbejde mellem Carlsberg, Robert Boisen, Very og PHD – sådan tror vi nemlig på at det bedste samlede resultat bliver skabt. Og bare vent, der er flere spændende ting ifbm. kampagnen i vente endnu ;o)

  2. Jeg opfatter bestemt heller ikke kommentaren som mavesur – for æres den, som æres bør. Og din pointe er rigtig. I min iver for at få forfalt historien gik jeg nok en kende for hurtigt over Carlsbergs velkendte bureaukonstellation vedr. Somersby.

  3. Enig – jeg blev kontaktet med det ene ben i venteværelset, og gjorde meget ud af at fortælle om Robert Boisen samt den fælles indsats. Derfra kommenterede jeg citrusmedia´s leverandør rolle og hvad vi skulle foretage os imorgen. Bemærk at der er skrevet omkring logistik og citrusmedia´s rolle i denne forbindelse – vi soler os ikke i lånte fjer, og er stolte af samarbejdet på opgaven.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club