Af Peter Engholm 25@mail.dk

Helene Venge, der kommer fra Lego, skal fungere som leder på Sonofons rejse fra klassisk massekommunikation mod de nye medier.

Sonofon og Cybercity ændrer i sin organisation for at skabe plads til en ny leder, der skal skabe rum til nye medier. Under markedsdirektør Peter Berg, men over marketingchef Peter G. Jørgensen kommer nu Helene Venge.

“Jeg har ansat Helene Venge som marketingdirektør pr. 1. december, fordi jeg har et ønske om på markedsføringssiden i Sonofon og Cybercity – til sommer Telenor – at styrke den digitale markedsføring. Og styrke den væsentligt”, siger Peter Berg, markedsdirektør i Sonofon og Cybercity Privat.

Helene Venge kommer fra et job som director i business development i Lego, og var forinden i fire år head of digital marketing for Levi’s Europe.

“Vi søgte en profil, der kan føre os igennem det paradigmeskift, vi skal gennemføre i markedsføringen. En profil, der både kendte den digitale verden godt, og som var vidende og erfaren inden for positionering og branding. Jeg var spændt, for når man møder digitale svende – og svendinder – kan de have en tendens til at være nørdede. Men Helene Venge lever med sine dybe indsigt og brede forståelse i den grad op til den ønskede profil”, siger Peter Berg.

Hvordan harmonerer den klare profil – en ny marketingdirektør med digitale kompetenter – med den tunge tv-annoncering, vi kender fra Sonofon …

“Det vil være både-og i en tid. Vi vil ikke lukke ned for massekommunikation fra dag 1. Vi skal ud på en mental rejse og lære de digitale medier bedre at kende”, siger Peter Berg

Med Helene Venge som rejseleder …

“Ja. Vi leverer mobil, mobilbredbånd, IP-tv inden længe. Vi er et underholdningsmedie, og vi skal naturligvis udnytte de muligheder, vi har for at kommunikere med nuværende kunder og potentielle kunder”, siger Peter Berg.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club