Sony og SBS blander indhold og annoncer i ny kampagne

peng

En løsning, der ikke tidligere er set på dansk tv, kalder SBS en Xperia V-kampagne, hvor spottet mixes med såkaldte programkickers. Bureauerne bag er PHD og Crispin Porter + Bogusky.

I den aktuelle kampagne for Sony Xperia V spiller Kanal 5 og 6’erens programgrafik en væsentlig rolle. Sony har købt reklameplads direkte op til nogle af kanalens populære programmer, og her bruger annoncøren de såkaldte programkickers, som fortæller seerne om det kommende program.

Den kreative løsning er udarbejdet af Crispin Porter + Bogusky, Göteborg, i samarbejde med PHD og SBS.

”Vores nye, avancerede smartphone er udviklet til at klare mange af de udfordringer, som forbrugere bevidst eller ubevidst udsætter deres smartphones for i dagligdagen. Løsningen med at integrere programskilte i reklamen illustrerer, hvorfor det kan være rart, at ens smartphone kan tåle vand, selv om man ikke nødvendigvis har planer om at bade eller dykke med den.” siger Morten Johansen, Marketing Manager hos Sony Mobile.

Hos PHD spiller account director, Kristoffer Bæk-Mikkelsen, på vandet, når det gælder tilgangen til markedsføringen:

”For Sony Mobile er det afgørende, at vi ikke drukner i den øvrige annonce-masse. På et ekstremt konkurrencepræget marked og med så mange udbydere kan det være vanskeligt at trænge igennem til forbrugerne med lancering af en ny telefon. Derfor fokuserer vi på formater, der skiller sig ud, og foranlediger en højere naturlig grad af nysgerrighed og opmærksomhed. Og her får vi flettet det kommercielle budskab ind i en redaktionel sammenhæng.”  

At kombinere kommercielle og redaktionelle budskaber skræmmer ikke brandcare salgschef på SBS TV, Mikal Haapanen – det virker i stedet inspirerende:

”Vi har sammen med Sony og PHD lavet en reklameløsning der, ikke tidligere er set på dansk tv, og det er altid sjovt at være en del af.”