Sony PlayStation vælger dansk bureau som nordisk lead

Peter Engholm
25@mail.dk

Bureauet skal både udvikle større tværnordiske kampagner og stå for daglige PR-aktiviteter for spillekonsoler, udstyr og Sony-udviklede spil.

Et af verdens største spilfirmaer, Sony PlayStation, har valgt Holm Kommunikation som sit nordiske leadbureau. Dermed står Holm Kommunikation i spidsen for et bureaunetværk, der udfører spilfirmaets PR-aktiviteter i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

”Sony PlayStation er et brand med produkter, der er kendt i hele verden. Vi har gennem mange år udviklet vores kompetencer inden for it og teknologiområdet, og vi er derfor glade for at byde velkommen til et brand som Sony PlayStation,” siger Henrik Keller, seniorkonsulent i Holm Kommunikation.

Med aftalen skal Holm Kommunikation stå for de daglige PR-aktiviteter for Sony PlayStations spillekonsoller, udstyr og Sony-udviklede spil. Bureauet skal desuden udvikle og gennemføre større PR-kampagner f.eks. i forbindelse med lancering af nye spiltitler og hardware i Norden.

Holm Kommunikation har opbygget relationer til bureauer i Norden igennem en årrække – og efter en model, der på én gang er fast og fleksibel:  

“Vores model går ud på at sammensætte et netværk af uafhængige bureauer for at sikre et højt fagligt niveau i alle lande. Modellen sigter på at skabe samarbejde og konkurrence bureauerne imellem. Det tillader kreativ udvikling, så det bliver den bedste idé, der vinder,” siger Henrik Keller.

I de nordiske lande distribueres Sony PlayStation af Nordisk Film Interactive, 

Også Adobe, der bl.a. er kendt for Photoshop og den nye Creative Cloud, har valgt at gøre Holm Kommunikation til sit nordiske leadbureau efter mere end ni års samarbejde i Danmark.

Holm Kommunikation overtog formelt det nordiske lead for Adobe fra et svensk bureau i foråret 2012 – også her køres der efter ovennævnte bureaumodel.