Af Peter Engholm 25@mail.dk

80 navne var på bordet, da Sonys norske lead-agency fik to måneder til at finde de bureauer, der skal varetage pressearbejde for Sony’s Consumer division i Norden og Baltikum.

Sony Consumers PR-arbejde i Danmark er hidtil blevet varetaget af en in-house konsulent, men nu er ønsket at skabe et netværk af lokale PR-bureauer med norske Släger Kommunikasjon i front som lead agency.

Søgningen involverede mere end 80 bureauer i Norden og Baltikum, så processen har været lang – og intens, fordi Släger fik to måneder til at finde bureauerne.

I Danmark faldt valget på PressOffice.

“Vi er overbeviste om, at vi sammen med Släger Kommunikasjon har identificeret de bureauer, der er de rigtige for Sony, og som kan hjælpe os med at nå vores mål for regionen. Vi er derfor glade for, at PressOffice nu skal varetage PR for Sonys forbrugerelektronikprodukter i Danmark,” siger Ailin Andersen, Sony Consumer Nordic.

Den primære kontaktperson for Sony og journalister hos PressOffice er Mikkel Buhelt, som gennem mange år har varetaget PR i Danmark for blandt andet Kingston Technology, Plantronics og Xerox, en række IT-virksomheder, samt trendsættende tøjfirmaer såsom Spyder og SailXtreme.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club