Suckerpunch Sorrell

Victoria Dahl Understrup,
Redaktionsassistent hos Bureaubiz

Web Summit, Lissabon den 7. november. Scenen er sat: Sorrell slår sin tidligere kollega, Prior, i hovedet. Han afviser selv, alt imens 20 vidner påstår, at situationen har fundet sted.

Financial Times fortæller d. 17. november historien om Martin Sorrell og Jim Prior. “Martin Sorrell afslår at slå tidligere WPP-protege [Prior]”. “Reklamekanon i eksplosiv konfrontation under Lissabon-konference”.

Efter sigende har Sorrell i hastig fart bevæget sig op mod Prior. I et mødelokale med 20 andre til stede har Sorrell slået sin tidligere kollega i hovedet.


Martin Sorrell til venstre og Jim Prior til højre. 

Efter sigende har Sorrell i hastig fart bevæget sig op mod Prior. I et mødelokale med 20 andre til stede har Sorrell slået sin tidligere kollega i hovedet.

Ifølge nogle sker konfrontation pludseligt, og ifølge andre har de to konkurrenter både bandet og råbt af hinanden.

Ifølge Sorrell har konfrontationen ikke fundet sted.

Slagsmål eller ej. Begge bekræfter, at en samtale har fundet sted. Sorrell tog fat i Prior for at konfrontere ham med en udtalelse, som Prior et år tilbage gav til The Campaign.


Prior udtaler sig om Sorrells pludselige exit fra WPP og åbning af S4 Capital. Foto: Campaign.co.uk

I Campaign bliver Prior spurgt ind til Sorrells exit fra WPP, hvor de to tidligere har arbejdet sammen. Prior har arbejdet der siden 2005, og Sorrell i 32 år – men han forlod sin chefstilling i april 2018. 

Siden har Sorrell startet S4 Capital – en digital reklamevirksomhed, der allerede har rundet 2.000 ansatte. Han har efter sit exit ofte kritiseret WPP. Kritikken er dog ikke faldet i god jord, og derfor har tidligere kollegaer offentligt snakket imod deres gamle chef.

Som Prior for eksempel gør i Campaign. Her beskriver han Sorrell som “en lille prik” og forklarer, at han er “langt, langt tilbage i [WPP] bakspejlet”.

Konfrontationen mellem Sorrell og Prior er ikke gået ubemærket hen. Foruden Financial Times har Campaign også rapporteret om sagen. Og på Twitter har Rob Norman fra Group M og Rory Sutherland fra Ogilvy givet deres kommentarer.

På Twitter skriver Rob Norman, at det må være slemmere at blive “metaforisk” slået af Sorrell. En cadeau til hans evner som reklamemand med ordet i sin magt – men nok mest en hån af Martin Sorrells hooks. 

Og Rory Sutherland skriver på Twitter, at Jim Prior er nederst på hans liste, hvis han absolut skulle slå en kollega fra WPP.

Kun én time efter, hvad nogle vil kalde et slagsmål, og andre (Sorrell) ville kalde en konfrontation, skal Sorrell indtage scenen og interviewes foran et pakket publikum om sin nye store reklamevirksomhed S4 Capital.