Af FiG

Gennem SMS, web og apps vil banken gøre det endnu lettere at anbefale banken.

Spar Nord praler med, at en analyse viser, at 82. pct. af bankens kunder er så tilfredse, at de gerne vil agere ambassadører for banken og anbefale den til familie og venner.

Det vil man i banken gerne belønne, og derfor gør man det nu endnu lettere at tippe

“Vi har ifølge undersøgelsen mere end 200.000 kunder, der er så tilfredse med os, at de gerne vil arbejde for at gøre flere i deres netværk til Spar Nord-kunder. Det er en tillidserklæring af format, og den kvitterer vi nu for ved at gøre det lettere at tippe andre om Spar Nord,” siger kommunikationsdirektør Ole Madsen.

Kvitteringen er en række nye tiltag, som “skal gøre det lettere og sjovere at være aktiv ambassadør for Spar Nord”. Tiltagene er en web-kampagne, en SMS-service og en ny app, så ambassadørerne med få klik kan anbefale banken uanset, hvor de opholder sig.

Spar Nord peger selv på, at stor opsparingsiver og begrænset lånelyst gør det nødvendigt at kapre nye kunder, hvis man ikke skal opleve et fald i bankens udlån. Banken opgør selv, at have fået 5500 nye kunder i årets første syv måneder og målet er 10.000 nye kunder netto inden årets udgang.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club