Spejder Sport har 19 fysiske butikker og en webshop, der allerede var godt i gang, da John Lange tiltrådte som adm. direktør for ti år siden.
”Webshoppen er betydningsfuld for os, og der skal trafik ind. Vi tror på, at search er et arbejde, der skal passes – og det er samtidig et felt, vi ikke er gode nok til selv. Derfor har vi hyret Kvantum,” siger John Lange.
Kvantum er et københavnsk digitalbureau, der endnu ikke har rundet et halvt år, men som ikke desto mindre har fået en solid start – med 20 kunder og 6 personer i alt på de første 100 dage.
Men netop alderen og den – trods alt – overskuelige størrelse var medvirkende årsag til, at Spejder Sport valgte bureauet.
”Det er altid inspirerende med et ungt bureau: De ser på forretningen med friske øjne, og de er af en størrelse, hvor en virksomhed som Spejder Sport har betydning – og selv om de er unge og nystartede, så savner de på ingen måde rutine. De minder om os i den forstand, at de er snusfornuftige og grundige,” siger John Lange.
Spejder Sports reklamebureau er Marketsquare og webbureauet er MCB, der har hovedsæde i Holstebro. MCB har bygget hjemmesiden og webshoppen – samt driver den, og det ændrer valget af Kvantum ikke på.
”Da MCB byggede webshoppen, var de lige så små og nystartede som Kvantum. Nu har vi brug for en ekstra indsats på søgeord og skiller det ud – der kommer ikke altid noget godt ud af at blande tingene sammen i en gryderet. Kvantum kigger på hver eneste ingrediens i denne del af vores digitale forretning,” siger John Lange.
Kvantum er stiftet af Martin Graeser og Rasmus Frølund Thomsen – der stoppede som hhv. adm. direktør og Operations Director på Contentcube i oktober – og bureauet er gået grundigt til opgaven:
”Vi blev bedt om at lave en audit af de digitale tiltag. Vi regnede alt igennem og afleverede en rapport på godt 60 sider. Vores opgave er at få trafik på webshoppen og at sikre os, at kunderne går de rigtige steder hen. Vi forædler det eksisterende og har desuden opsat en række seo- og sem-taktikker, som vi arbejder på. Det kan vi se giver resultater allerede nu,” siger Martin Graeser, adm. direktør i Kvantum.