Spies-direktør skal lede jagten efter Danmarks mest effektive kampagner

Peter Engholm
25@mail.dk

Desuden er en af finansbranchens topbosser kommet med i AEA-juryen, der i år har skiftet ud på to pladser, herunder på formandsposten.

Do It For Effectiveness. Det ville være den nærliggende præsentation af den nye formand for AEA.

Det drejer sig nemlig om Jan Vendelbo, der ikke blot er Head of Brand & Marketing for Thomas Cook Northern Europe, men også adm. direktør for Spies, der står som afsender for nogle af de seneste år mest omtalte og anerkendte kampagner, hhv. Do It For Denmark og Do It For Mom.

Kreativitet & Kommunikation har afholdt Advertising Effectiveness Award siden 2000, og sidste år skiftede man ud på flertallet af pladser i juryen, herunder formanden, som blev Morten Albæk, co-founder og CEO i Voluntas Investment Management & Advisory.

Også Karen Hækkerup, dir. i Landbrug og Fødevarer, kom med. Men det blev en éngangsforestilling for begge. De var glade for at være med, lød tilsagnet fra begge, men de har ikke mulighed for at fortsætte i år.

I stedet er Jan Vandelbo som nævnt trådt til, og han har fået følgeskab af Karen Frøsig, der er adm. direktør for Sydbank.

Derudover er der ikke skiftet ud i AEA-juryen, og således ser 2016-holdet ud:

  • Jan Vendelbo, adm. direktør og Head of Brand & Marketing for Thomas Cook Northern Europe.
  • Karen Frøsig, adm. direktør, Sydbank
  • Kim Nøhr Skibsted, Group Vice President, Grundfos.
  • Susie Møller Hjort, President, Datterselskabschef Nord Amerika Arla.
  • Jesper Bjerre, Privat direktør, DANICA.
  • Mogens Bjerre, Associate Professor, Department of Marketing, CBS.
  • Mette Maix, CEO, Berlingske.

Frist for indsendelse af case til AEA er den 4. juli. Selve awardshowet finder sted den 24. november. Læs mere om AEA her.