Spil-selskab og business school til Saatchi

Peter Engholm
25@mail.dk

En annoncør, der siger, at ”reklamer er spild af tid”, er blandt bureauets nye kunder.

For fire måneder siden gjorde Saatchi & Saatchi effektivt comeback på den danske award-scene med dobbelt guld ved Creative Circle Award.

Det blev bemærket – også på annoncør-side.

”Efter CCA er vi blevet kontaktet af flere virksomheder, der tænder på den måde, vi tænker og arbejder kreativt på,” siger Annette Piilgaard, Managing Director for Saatchi i Danmark, i en pressemeddelelse.

Blandt disse virksomheder er den internationale spilportal Simba Games og Probana Business School, som nu begge er at finde på bureauets kundeliste.

Hos Simba Games siger Brand Marketing Manager, Anton Nielsen:

”Det danske spilmarked er ekstremt kompetitivt, hvorfor der er stor risiko for at drukne i mængden. Derfor søgte vi efter et bureau, som kunne komme op med et kreativt koncept, der kunne og turde noget udover det sædvanlige. Det fandt vi i Saatchi & Saatchi.”

Første trin af kampagnen går i luften i denne uge – bl.a. på tv – og kan opleves nederst i denne artikel – i to film, hvor annoncøreren konstaterer, at ”reklamer er spild af tid”.

Også den anden kunde, Probana, søgte et koncept og et sprog, der gav dem en endnu tydeligere position i markedet. Probanas ejer, Peter Sonne Joensen, siger:

”Probana har en lidt anden tilgang til studieform end de traditionelle business uddannelser. Derfor skal det naturligvis også fremgå af vores markedsføring, at vi ikke er som de andre. Vi vil fremstå lidt yngre og mere nytænkende end vores konkurrenter og det er Saatchi & Saatchi kommet med spændende bud på.”

Hos Saatchi & Saatchi udtrykker kreativ dir., Regner Lotz, glæden ved de nye kunder på denne vis:

”For et bureau som vores, der trækker vejret gennem kreativitet, så er det fantastisk med kunder, der tør noget mere og søger væk fra den grå for-god-ordens-skyld-markedsføring.”