Spille-direktør stopper efter blot et år

Peter Engholm
25@mail.dk

Landechefen for Ladbrokes siger farvel til posten, men ikke branchen: I et nyt selskab skal han sikre partnerskaber mellem spil-selskaber og Tipsbladet. Hos Ladbrokes er en ny landechef udpeget.

Richardt Funchs kontrakt med Ladbrokes ophørte i torsdag, og mandag er den nu tidligere landechef tiltrådt sit nye job … der er så nyt, at det endnu ikke er blevet navngivet officielt.

Men rammerne ligger fast: Richardt Funch skal i et datterselskab under Tipsbladet rådgive spilleselskaberne – og understøtte og udvikle Tipsbladets generelle salgsfunktion. Det skal ske via et tættere parløb end hidtil mellem spilleselskaber og Tipsbladet, der omfatter mobil, online og print (som en ugentlig del af Ekstra Bladet).

”Det liberaliserede danske spillemarked er stadig nyt – med store muligheder og udfordringer. Og her er det oplagt for mig at bidrage med mine 14 års erfaring fra spillebranchen og rådgive om idsse muligheder. Det kunne bl.a. omfatter en udvidet brug af profitshare- og affiliate-aftaler, som spillebranchen har arbejdet med online i en årrække,” siger Richardt Funch.

Han var i godt otte år landechef for Ladbrokes i Danmark frem til 2011, hvor han tog til Betsafe og siden Betsson Group for at tiltræde en lignende post. I april sidste år vendte han tilbage til Ladbrokes.

“Gensynet var ikke, hvad jeg håbede på, men Ladbrokes vil altid have en særlig plads hos mig – for jeg har i næsten 10  år været med til at bygge brandet op. Jeg ønsker Ladbrokes alt det bedste, og håber at få lov til at arbejde sammen med dem fremover,” siger Richardt Funch.

Hos Ladbrokes bliver Mark Fowler, der er Head of International Operations, ny landechef i Ladbrokes Danmark. Mike Pedersen vil fortsat være marketingchef.

Hos Tipsbladet siger direktør Thomas Lue Lytzen om Richardt Funch og det nye selskab, som Funch har en mindre ejerandel i:

 ”Hovedparten af medierne fokuserer stadig udelukkende på at sælge spaltemillimeter og bannervisninger, og her ser vi en åbning i markedet. Vi tror på at Tipsbladet kan være mere end blot en annonceplatform for bettingbranchen, og vi ønsker i højere grad at bistå spilleselskaberne med at nå deres konkrete mål – gennem bedre rådgivning, optimering af marketingbudgetter og tættere samarbejde på det kommercielle område. Netop det er Richardt Funchs kernekompetencer, så vi er meget glade for at kunne tilknytte ham.”