Af Peter Engholm 25@mail.dk

Betsson med bl.a. Betsafe har købt Nordic Gaming Group for en halv milliard. Betssons bureauer vil blive de fortsættende.

Licenserne på det liberaliserede danske spillemarked er fordelt på stadig færre hænder. I sidste uge købte Unibet konkurrenten Bet24 – med Jan Duckert og Henrik Juul fra Wibroe Duckert & Partners som medejere – for ca. 100 mio. kr.

Og konsolideringen på markedet fortsætter med offentliggørelsen i dag af endnu spil-virksomhed handel – endda til en pris, der er næten fem gange større end Bet24-salget:

For 484 mio. kr. opkøber Betsson Group, der omfatter brands som Betsafe, Betsson og Casino Euro, nemlig Nordic Gaming Group, der bl.a. ejer Nordicbbet. Beløbet kan endda stige med yderligere 149 mio. kr., hvis NGG’s forretning udvikler sig gunstigt i løbet af 2012.

Umiddelbart ligger en sammenligning mellem de to handler lige for:

“Vi har betalt fem gange mere for Nordicbet og de to øvrige brands under NGG, end Unibet gav for Bet24, fordi omsætningen er fem gange større – og fordi Nordicbet, tænker jeg, er langt mere profitable,” siger Magnus Silfverberg, koncernchef i Betsson Group, til Bureaubiz.

Vil de enkelte brands fortsætte?

“Ja. Betsson Group håndterer i forvejen 17 forskellige brands, og nu følger så 3 ekstra brands. På det danske marked vil Betsafe være hoved-brandet, mens Nordicbets brand vil appellere mere til de øvede spillere,” siger Magnus Silfverberg.

I Danmark profilerer Betsafe sig som Superliga-medsponsor og navnesponsor for 1. division. Spil-selskabet samarbejder med fire bureauer, hvoraf de tre førstnævnte er ny-valgte: reklamebureauet Gorm Larsen & Zornig, PR-bureauet KasterGaardbo, aktiveringsbureauet Brand Venue og mediabureau Facemedia.

Nordicbet samarbejder i Danmark med Carat i Aarhus – og benytter det svenske reklamebureau Gyro.

“Nordicbet fortsætter som selvstændigt selskab året ud, og herefter integreres selskabet i Betsson Group. Der vil være nogle synergieffekter på tekniske platforme og leverandøraftaler, herunder mediaindkøb og bureausamarbejder, hvor vi nok vil se en sammenlægning,” siger Magnus Silfverberg.

NGG’s stab på 185 medarbejdere opfylder ifølge en pressemeddelse et akut rekrutteringsbehov hos Betsson, der har brug for kvalificeret arbejdskraft til den fortsatte ekspandering på en række områder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club