Spis, drik og land drømmejobbet i Cannes

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Young Creatives Denmark er igen i år taget til Cannes med et par arrangementer i bagagen. Unge kreative under uddannelse kan blandt andet spise, drikke og speeddate branchens dygtigste løver.

Det er dyrt at være i Cannes, særligt når man er ung og under uddannelse. Det ved Young Creatives-bagmændene alt om, og netværket hjælper derfor ganske som sidste år unge kreative med at få så meget som muligt ud af så lidt som muligt.

”Selvom der er rigeligt af fester, man kan tage til, hvis man har skaffet sig på listen, så vil vi gerne lave noget udelukkende for unge danske kreative. Arrangementer, hvor de har mulighed for at lære deres fremtidige branchekollegaer at kende og få en fod indenfor, før de er startet,” fortæller Daniel Norit.

Han står sammen med Sarah Gandil og Olivia Muus bag Young Creatives Denmark (YCDK), der håber på at blive lige så etableret som eksempelvis Jongehonden i Holland og Young Creative Council i England.

I Cannes har YCDK slået sig sammen med KreaKom, Out of Home Media, DMJX og Reklamelinjen om et par arrangementer på Danskerstranden.

Mandag er der dømt rosé, middag og reklamequiz med ’Young & Hungry’, og onsdag gentages sidste års succes med ’Speeddate en Strandløve’.

Her er kreative fra blandt andre Uncle Grey, AKQA Paris, &Co. og Grey New York/Global linet op langs vandkanten, og de unge deltagere får så mulighed for på 5-10 minutter at forsøge at imponere en af strandløverne.

“Cannes byder som altid på sol, strand og fest til man er rød udenpå og rosé indvendig, men festivalen er også en gylden mulighed for at få snakket med en masse fra branchen, når de er samlet,” siger Sarah Gandil.

Begge arrangementer er, fortæller hun, derfor også en oplagt mulighed for at ”øve sig i at gøre op med janteloven med en smule selvpromovering og small talk”.

Hvis du er under uddannelse, kan du tilmelde dig Young & Hungry og Speeddate en Strandløve via disse links.

Og har man lyst til at blive en del af YCDK, kan du tage fat på en af de tre i Cannes eller sende en besked til Facebook-gruppen.