Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

F.Reklame har etableret alliance med ligesindet bureau på det indiske marked.

Det kan stadig forekomme lidt fremmedartet, når man oplever danske bureauer søge mod øst til bl.a. Indien og Kina.

Men det er formentlig mere udtryk for vanetænkning end for en nøgterne vurdering af udviklingsmuligheder, og derfor er det nok noget vi kommer til at opleve mere af.

Som f.eks. sponsorbureauet, F.Reklame, som netop har annonceret en alliance med det indiske bureau, R.M Sportstainment i Kolkata West Bengal.

“Indien er et interessant land med enormt potentiale inden for sportsmarketing. Cricket er den store sportsgren men interessen for andre sportsgrene vokser og vi tror, at vi sammen med en stærk partner kan udvikle store sports-begivenheder og skabe nye forretningsmuligheder”, siger Mads H. Frederiksen, der er adm. dir. for F.Reklame.

Bureauet har gennem 40 år arbejdet med en lang række store danske sportsstjerner som f.eks. Peter Schmeichel, Michael Laudrup, Frank Arnesen og det helt aktuelle bordtennis-es, Michael Maze. Desuden har bureauet været involveret i organiseringen af events med store internationale sportsnavne.

Tilsvarende har R.M. Sportstainment stået bag store begivenheder i Indien.

“Vi forventer sammen med F.Reklame at kunne bygge og udvikle samarbejdet mellem Skandinavien og Indien inden for sports & events”, siger adm. dir. A. Nag.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club