Sportmaster vælger nyt bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Sidste år valgte Sportmaster tre nye bureauer. Nu har Danmarks største sportskæde sagt farvel til Carat og skifter fra årsskiftet til et nyt mediabureau.

Det var en tre-i-en løsning, da Sportmaster – kæden med ca. 100 butikker herhjemme – i begyndelsen af sidste år valgte et nyt bureau – og fik tre; Saatchi & Saatchi, MSL Group og Prodigious.

Dertil kommer, at Hjaltelin Stahl siden 2013 har håndteret Sportmasters kundeklub – en indsats (og en relancering), der sidste år blev honoreret med en Adverting Effectiveness Award.

Nu følger endnu et nyt bureau, idet kæden igennem de seneste måneder har været på udkig efter nyt mediabureau.

Valget er faldet på  OMD. Tilvalget sker med udgangspunkt i OMDs credentials, aftryk i markedet, og dokumenterede evne til at skabe målbare forretningsresultater. Samarbejdet starter op pr. 1. januar.

Gitte Matzen, der det seneste år har været marketingchef hos Sportmaster, siger om baggrunden for at kigge efter nyt bureau:

”Sportmaster er en virksomhed i hastig udvikling, hvorfor det er vigtigt for os at have adgang til den rette rådgivning, der kan hjælpe til at sikre afkast af vores investeringer. Samtidig mener vi, at det er vigtigt at have samarbejdspartnere, der kan bringe vores strategiske dialog til et nyt niveau.”

Om grunden til at vælge OMD hedder det:

”OMD har ved tidligere lejligheder flere gange bevist, at de er stærke til at optimere marketingindsatsen, så den skaber forretningsmæssig fremdrift. Derfor er det med glæde og forventning, at vi nu indleder samarbejde.”

Hos OMD Danmark siger adm. direktør, Bo Damgaard:

”OMD kommer til at levere marketing- og mediarådgivning og udarbejde effektfulde marketing- og medialøsninger til Sportmaster. Vores mission vil være at tilføre maksimal værdi i samarbejdet, sådan at Sportmaster oplever, at det er en konkurrencemæssig fordel at arbejde sammen med os.”