Sportmaster skifter ud på en del af bureaufronten. Efter en pitch, der ifølge Bureaubiz’ oplysninger omfattede tre bureauer, har Sportmaster valgt tre bureauer.
Det lyder ikke umiddelbart som et fravalg i pitchen, men udsagnet dækker over, at kæden med de flere end 100 butikker har valgt en konstellation bestående af Saatchi & Saatchi, MSL Group og Prodigious.
“Det integrerede oplæg fra de tre bureauer overbeviste mig om, at her var en vilje og en vej til at gøre Sportmaster endnu bedre, fordi den løbende sparring og den langsigtede strategi vil være fuldstændig synkroniseret. Samtidig har de tre Publicis-bureauer vist evnerne til at arbejde i differentierede flyvehøjder, fra strategi til den daglige produktion,” siger Christian Lorenz, marketingchef i Sportmaster.
Sportmasters nye bureau-partner demonstrerer således, hvad der i sidste måned blev lagt op, da Saatchi meddelte, at man ”strømlinede” bureauet: Ikke længere et fullservice-koncept, men som Saatchis adm. direktør, Rikke Wichmann-Bruun, formulerede det: ”Et mere fleksibelt set-up, der bygger på strategiske partnerskaber – bl.a. med vores søsterbureauer MSL Group og Prodigious, som vi allerede i dag deler kontor med.”
Sportmasters hidtidige bureau er Brandhouse, der overtog efter Andersen & Blæsbjerg tilbage i 2008. Brandhouse formåede sidenhen – i 2010 – at forsvare sin position som kædens bureau.
For knap to år siden blev Sportmaster opkøbt af fonden Nordic Capital, og sidste år blev Hjaltelin Stahl valgt som bureau på kundeklubben og social-aktiviteter. Disse aktiviteter var ikke været omfattet af den aktuelle pitch.
“Kombination med de tre dybt specialiserede Publicis-bureauer, og Hjaltelin Stahl om bord i båden på vores loyalitet og sociale medier, er en meget stærk enhed samlet. Det er lykkedes os at indgå et samarbejde, der i høj grad lægger op til, at alle aktører bidrager med deres spidskompetence. Publicis-konstellationen skal ikke alene bidrage med kommunikation, men bliver også målt på fælles formulerede KPI’er, der viser, om Sportmaster flyttes med den rigtige fart og retning,” siger Christian Lorenz.