Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Som en ud af fire indbudte bureauer vandt Spring/Summer sidste år opgaven at udvikle en hjemmeside for Creative Denmark. Den er nu klar og skal skabe et digitalt udstillingsvindue for danske kreative virksomheder over for internationale indkøbere.

Sidste sommer vandt Spring/Summer opgaven at skabe en hjemmeside for Creative Denmark, der er sat i verden for ”at markedsføre dansk kreativitet for at bidrage til en øget eksport af danske produkter og services,” som det står i et dokument fra Erhvervsministeriet.

Opgaven med hjemmesiden var ”at etablere en international kommunikationskanal for den danske kreative industri ved at skabe en unik oplevelse, hvor enhver interaktion bliver levende, fortæller en historie og effektivt bidrager til at opfylde målene for Creative Denmark,” står der i pressemeddelelsen.

Tanken med hjemmesiden er, ”at danske kreative virksomheder får et digitalt udstillingsvindue, hvor internationale indkøbere kan opleve den danske kreativitet live. Sitet opfordrer til nye møder og giver danske kreative virksomheder mulighed for at danne nye forretningsforbindelser over hele verden.”

Pelle Martin, direktør hos Spring/Summer siger om opgaven:

“Vi har lagt vægt på at skabe en kreativ kerne, hvor oplevelsen er dynamisk, levende og indbydende samtidig med at den repræsenterer værdierne for dansk kreativitet målrettet et internationalt B2B publikum.”

Endvidere lyder det: ”Selve indholdet vil være bærende for fortællingen og bliver foldet ud som en kombination af kernehistorier, nyheder, artikler, begivenheder, podcasts, billeder og videoer, der lever på siden, men også er forbundet til sociale medier og andre relevante kanaler. Sitet tager en række agendaer op, som går på tværs af de kreative industrier, og sætter fokus på, hvordan kreativitet kan være både metoden og løsningen på mange af de større udfordringer i verden.”

Udvalgt blandt flere bureauer
Creative Denmark havde udvalgt fire danske bureauer til at byde på opgaven, men vil ikke oplyse hvilke, dog kan man oplyse, at tre bureauer takkede ja til at pitchede på opgaven.. Til gengæld vil direktør for Creative Denmark, Majken Kalhave gerne fortælle, hvorfor man valgte Spring/Summer:

“Valget faldt på Spring/Summer på baggrund af deres kreative og kommunikative kræfter og evnen til at omsætte det til konkrete løsninger, der afspejler vores ambitiøse krav og ønsker.”

Den nye hjemmeside kan ses her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club