Saatchi & Saatchi har de seneste år været ude på en rutsjetur af de større – i nedadgående retning. Men kundemæssigt og kreativt er det de seneste halvandet år igen gået opad, og nu bliver enheden dobbelt så stor.
Det sker, når de to Publicis-bureauer Prodigious og Saatchi & Saatchi den 1. juni lægges sammen til én samlet juridisk og administrativ enhed under Saatchi, der får ca. 15 medarbejdere.
Sammenlægningen sker for at styrke kundetilbuddet yderligere og for bedre at kunne vokse.
Samtidig kan den ses som en mere formel anerkendelse af de to brands i Danmark, for hverken Saatchi eller Prodigious har på det seneste haft en officiel adm. direktør. Det får den nye enhed nu – i form af Annette Piilgaard, der hidtil, som Business Director, har ledet Saatchi.
Der er tale om en såkaldt asset transfer, der betyder, at Prodigious lægges under Saatchi & Saatchi rent administrativt, samtidig med at de to brands bevares – både på dansk og globalt plan.
Om det nye, samlede selskab siger Annette Piilgaard:
”Vi oplever, at vi supplerer hinanden godt i samarbejdet om vores fælles kunder. Med det nye set-up udnytter vi bedre vores samlede ressourcer, og vi kan servicere kunderne mere integreret på tværs af strategi, kreativitet og omkostningseffektiv eksekvering.”
Prodigious, der bliver en færdiggørelses-enhed under Saatchi, bringer 8 medarbejdere ind i Saatchi & Saatchi, der har 7 ansatte.
Prodigious’ hidtidige leder og kontaktdirektør Jimmi Kragh fortsætter i rollen som kontaktdirektør og indtræder samtidig i den nye ledelsesgruppe, der foruden ham og Annette Piilgaard omfatter kreativ direktør, Regner Lotz.
Prodigious flytter ind i Publicis-fællesskabet på Landemærket i København, hvor Saatchi & Saatchi flyttede ind sammen med de øvrige Publicis-bureauer MSLGroup og Vivaki den 1. maj.