Af Peter Engholm 25@mail.dk

Claus Enggard, der i forrige måned forlod mediabureauet, tiltræder en nyoprettet stilling som mediachef i Københavns kommune.

Da Claus Enggaard i september blev erstattet med Claus Dalgaard som som adm. direktør for mediabureauet Starcom, skyldtes det, at der skal mere fokus på new bizz og produktudvikling.

Men Starcoms nordiske chef, Jens Welin, havde også skulderklap til den afgående direktør:

“Claus Enggard er en rigtig dygtig produktmand og stærk på organisation”.

Bedre anbefaling kan man næppe ønske sig, når nu Danmarks største arbejdsplads søgte en mediachef.

Københavns kommune er ikke alene landets største arbejdsplads, men også den største jobannoncør. Og for at gøre jobannonceringen effektiv har kommunen oprettet et mediacenter og ansat Claus Enggaard som mediachef.

Mediacentret skal udvikle og drive kommunens totale job- og informationsannoncering og sikre, at annonceringen er progressiv, strategisk og økonomisk bæredygtig.

“Vi har haft et rigtig stærkt ansøgerfelt til stillingen, hvilket kun har bekræftet os i, at et internt mediacenter er den rigtige vej at gå. Og vi er sikre på, at Claus Enggaard har netop den erfaring, personlighed og viden, der skal til for at opbygge et effektivt og innovativt mediacenter og udnytte mulighederne på de moderne kommunikationsplatforme,” siger Marie Scott Poulsen, kommunikationschef i Københavns kommune.

Claus Enggaard ser frem til at bruge sin 15 års erfaring fra mediebranchen og sin kommercielle tilgang i en kommunal kontekst:

“Mediavalget skal trimmes, og der skal skabes reelle besparelser på annoncerings-budgettet, samtidig med at vi skal skaffe flere og bedre kandidater til de ledige stillinger. Det er en stor og strategisk vigtig opgave, som jeg er stolt af at skulle være med til at løfte.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club