Starcom vil være blandt top tre mediabureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Ny nordisk chef melder en meget ambitiøs opgave ud. Bureauet skal være i top tre på alle markeder.

Leif Fredsted er allerede bestyrelsesformand for Vivaki i Danmark, der omfatter Starcom og Zenith Optimedia, så han kender til markedet.

Det afholder ham dog ikke fra at udstede en meget ambitiøs opgave i forbindelse med, at han overtager rollen som chef for Vivaki i alle de nordiske lande.

“Målet er at være på top tre i alle markeder,” siger Leif Aa. Fredsted til norske Kampanje.

Mediet konstaterer, at der fortsat mangler noget i Norge og Danmark, mens Starcom er blandt de største i Sverige. Og at der fortsat mangler noget i forhold til målet i Danmark ligner noget af en underdrivelse. Starcom/Zenith hører med en omsætning i 2011 på ca. 350 mio. kr. til de mindre bureauer, og der er langt op til en top tre placering.

Ifølge Kampanje tager Leif Fredsted over efter Jens Welin, som stopper som nordisk chef samtidig med, at Johan Sjökvist stopper som direktør for Starcom i Sverige.

Leif Fredsted karakteriserer ændringerne i Sverige som planlagt gennem noget tid. Han konstaterer, at markedsforholdene er forskellige i de forskellige markeder og udlægger opgaven således:

“Min opgave er at Starcom i Sverige og Danmark skal vokse hurtigere end hidtil,” siger Leif Fredsted, mens Vivaki i Norge allerede er inde i en kraftig vækst.