Af Peter Engholm 25@mail.dk

Statoil har valgt endnu et bureau i år. Efter en bureaukonkurrence har Statoil BtB fundet et dialogbureau.

Opdateret: Statoil er en fullservice virksomhed, der bl.a. håndterer brændstoffer, fuel og smøremidler – og hvorfor så understrege det? Fordi nogle af konkurrenterne har outsourcet eksempelvis smøremidler, og fordi netop fullservice-budskabet vil skinne igennem en kommende BtB-dialogkampagne for Statoil, hvor målet er at styrke relationerne og loyaliteten.

Til det formål har Statoil BtB valgt Zornig som nyt dialogbureau.

“Vi har håndteret dialogmarkedsføringen for Statoil BtC, som begyndte i form af et pilotprojekt sidste år. Platformen var fra Agillic, og vi konfigurerede den. Statoil BtB kiggede så projektet over skuldrene, fordi de stod foran at skulle i gang med noget tilsvarende. De bruger normalt Sepia, og vi var så i en bureaukonkurrence med dem på dette projekt,” siger Kenneth Mørk, partner og direktør i Zornig Interactive.

Også i BtB-kampagnen bruges Agillic Dialogue platformen som multichannel værktøj til at kommunikere tværmedialt – og til løbende at foretage segmenteringer, så man gennem hele processen lærer kunden bedre at kende.

Det er ikke kun på dialogen, at Statoil har valgt nyt bureau. Men hvor der på dialogen er tale om et tilvalg, var der på reklamedelen tale om en udskiftning. I slutningen af januar sagde Statoil farvel til Bark Copenhagen, og goddag til et andet Copenhagen-bureau, nemlig McCann Copenhagen. McCann er Statoil koncernens overordnede bureau.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club