Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

McCann Copenhagen erstatter Bark Copenhagen. Men der er tvivl om, hvor central styringen har været i bureauvalget. Bark og McCann har hver sin udlægning.

Statoil A/S har valgt at skrive sig på kundelisten hos McCann Copenhagen, som dermed erstatter Bark Copenhagen. Den norske koncern benytter sig i forvejen af McCann i Oslo, men der er dog ikke helt enighed om, hvorvidt bureauvalget er centralt styret fra Norge.

Reno Øhlenschlæger, Chief Marketing Manager hos Statoil A/S, siger i en pressemeddelelse:

“McCann Copenhagen kontaktede mig og bad om et møde. Her kunne jeg mærke, at kemien var i orden, så de fik lov at komme tilbage og uddybe deres tanker. Og efter endnu en præsentation blev vi enige om at indgå et samarbejde”.

I samme pressemeddelelse forklarer Morten Ingemann, administrerende direktør hos McCann Copenhagen:

“Statoil er en virksomhed, der forstår betydningen af lokal indsigt, og derfor kan den marketingansvarlige i hvert land frit vælge bureau”.

Den udlægning møder undren hos Bark Copenhagen’s adm. dir., Peter Brockdorff.

“Vi har ikke lavet noget for Statoil i de sidste halvandet til to år og har haft den klare forståelse, at man ønskede at styre bureauvalget centralt fra Norge. Så den udtalelse er ny for mig”, siger Peter Brockdorff.

 

Kommentarer

  1. selvom man ikke har lavet noget for Statoil hos Bark i halvandet til to år, så undlader man ikke at nævne dem i sin store internationale kundeliste i deres corporate profile

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club