Statoil vælger nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

McCann Copenhagen erstatter Bark Copenhagen. Men der er tvivl om, hvor central styringen har været i bureauvalget. Bark og McCann har hver sin udlægning.

Statoil A/S har valgt at skrive sig på kundelisten hos McCann Copenhagen, som dermed erstatter Bark Copenhagen. Den norske koncern benytter sig i forvejen af McCann i Oslo, men der er dog ikke helt enighed om, hvorvidt bureauvalget er centralt styret fra Norge.

Reno Øhlenschlæger, Chief Marketing Manager hos Statoil A/S, siger i en pressemeddelelse:

“McCann Copenhagen kontaktede mig og bad om et møde. Her kunne jeg mærke, at kemien var i orden, så de fik lov at komme tilbage og uddybe deres tanker. Og efter endnu en præsentation blev vi enige om at indgå et samarbejde”.

I samme pressemeddelelse forklarer Morten Ingemann, administrerende direktør hos McCann Copenhagen:

“Statoil er en virksomhed, der forstår betydningen af lokal indsigt, og derfor kan den marketingansvarlige i hvert land frit vælge bureau”.

Den udlægning møder undren hos Bark Copenhagen’s adm. dir., Peter Brockdorff.

“Vi har ikke lavet noget for Statoil i de sidste halvandet til to år og har haft den klare forståelse, at man ønskede at styre bureauvalget centralt fra Norge. Så den udtalelse er ny for mig”, siger Peter Brockdorff.