Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Sammen med Hjaltelin Stahl har statsminister Lars Løkke Rasmussen i dag premiere på en ny kommunikations-strategi. Han vil anvende de moderne medier mere systematisk end sin forgænger.

Det vil ikke være usædvanligt at opleve en amerikansk præsident få taletid direkte til den amerikanske befolkning.

For en dansk statsminister foregår det for det meste anderledes. Kommunikationen foregår gennem mediernes filter.

Det søger landets nye statsminister, Lars Løkke Rasmussen (V), nu at komme uden om. Netop i dag er der premiere på en kommunikation, hvor han taler direkte til befolkningen i en video, der lanceres gennem bannere på mange af de store medier.

Bag ligger et ønske fra statsministeren om at få mulighed for at tale mere direkte til befolkningen, om hvad han går og arbejder med, fortæller adm. dir. Steffen Hjaltelin fra Hjaltelin Stahl, der er Venstres bureau.

“I tv-dækningen sker der for det meste det, at man får vist en kort sekvens fra et pressemøde, hvorefter de bruger tiden på kommentatorer. Der er ikke noget i vejen med kommentatorer, men vi håber og tror, at mange vil finde det interessant at høre noget mere direkte fra statsministeren om, hvad han arbejder med”, siger Steffen Hjaltelin og tilføjer, at dagens video er den første i en række.

Det er jo helt Obamask?

“Vi brugte videoer på nettet med Anders Fogh Rasmussen, før Obama blev kendt, så vi er glade for, at han har kunnet lade sig inspirere af hans danske søsterparti”, siger Steffen Hjaletlin.

Hjaltelin Stahls arbejde for Venstre i den seneste valgkamp er blevet stærkt belønnet i en række priser, men Lars Løkke Rasmussen lægger op til at anvende videoen og de moderne medier væsentligt mere kontinuerligt og systematisk end Anders Fogh Rasmussen gjorde. 

Dagens video fra Lars Løkke Rasmussen blev lagt ud på hans Facebook-profil i aftes, så der blev mulighed for at kommentere på den.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club