En af landets mest omtalte ejendomsmæglere, Anette Uttenthal, vender tilbage til boligmarkedet efter nogle års pause. Det sker med ejendomsmæglervirksomheden KunLejligheder, der åbner i overmorgen – i første omgang i Gentofte- og Lyngby-Taarbæk kommune.
Dét, der de seneste år har gjort Anette Uttenthal så omtalt, er i mindre grad de fire Home-butikker, hun tidligere har haft, og i allerhøjeste grad hendes ægteskab med Stein Bagger, den tidligere direktør for IT Factory, der nu afsoner en dom på syv års fængsel for bedrageri og dokumentfalsk.
Så når Uttenthal genoptager sin karriere som ejendomsmægler og i den forbindelse vælger reklamebureauet Fireball til at lancere virksomheden, er det både med en reklame-og PR-strategi.
Men PR-strategien kan ikke beskyldes for at være offensiv. Adm. direktør i Fireball, Anthony Aconis, siger:
“Vi kører en ren ingen-kommentarer linje og kigger i stedet 100 pct. fremad – med én undtagelse: At kaste et relevant blik bagud på Anette Uttenthals hidtidige succes som ejendomsmægler. Hendes private anliggender har givet – og giver fortsat – så meget støj i medierne, at det let bliver for uhåndtérligt at forholde sig til. Vi overvejede preemptive PR, altså at bearbejde pressen forinden, men vi vidste, at der ville være et kommunikativt kaos uanset hvad. Derfor forholder Anette Uttenthal sig til sig selv og til sine professionelle meritter, og det passer fint til vores bureau – for der er i Fireball et stærkt fokus på produktet og produktets historie.”
Om selve reklamekampagnen for Anette Uttenthal siger Anthony Aconis:
“Det er en meget interessant opgave at få lov til at redefinere platformen for en så kompetent person som Anette Uttenthal. Vi arbejder på, at det skal være en mere enkel og specialiseret platform. Noget ret enestående på et boligmarked, hvor der typisk kæmpes om at tilbyde det største udvalg og de fleste sideprodukter til alle.”
Og hovedpersonen selv? Køb af lejligheder er – som enhver anden handel – en tillidssag. Og ifølge Anthony Aconis stoler både bureau og Anette Uttenthal på, at potentielle købere og sælgere vil fokusere på hendes 24 års erfaring som ejendomsmægler.
I en pressemeddelelse definerer Anette Uttenthal sin mission ved at vende tilbage til markedet, denne gang som selvstændig:
“Min grundidé er, at bolighandel skal være enkel og overskuelig. Det skal handle om at finde den helt rigtige lejlighed – ikke om at få solgt diverse tilkøbsprodukter og henvise til særlige samarbejdspartnere. Det er min overbevisning, at den bedste service man kan tilbyde en kunde er overskuelighed og den rigtige pris. Kun på denne måde bliver både sælger og køber 100 pct. tilfredse.”