Da Sterling gik konkurs i slutningen af oktober, var man i færd med at afslutte en bureaukonkurrence. Fire bureauers præsentationer endte således ude i det blå, og i stedet kom andre flyselskaber – og bureauer – på (landings)banen.
Norwegian åbnede hurtigt 11 ruter fra København, med bureau-bistand fra Kitchen Leo Burnett i Oslo – men et dansk bureau er fortsat under overvejelse. Og Transavian, der er ejet af KLM- og Air France, fulgte op med 10 ruter fra København – her er reklambureauet svenske AD&D, mens PR-aktiviteterne håndteres herhjemme af Geelmuyden.Kiese.
Nu har Sterling i mellemtiden afsluttet en bureaukonkurrence – på klassisk vis. Det er ganske vist sket i Cimber Sterling-regi, idet Cimber købte dele af konkursboet Sterling i december og offentliggjorde det nye navn Cimber Sterling i januar.
Cimber Sterling har valgt Nørgård Mikkelsen, og flysselskabet begrunder valget således:
“Vi har ønsket at få en bureaupartner, der både strategisk og kreativt kan skærpe vores profil. Det kreative koncept, som Nørgård Mikkelsen har udviklet, er 100 procent i tråd med Cimber Sterlings kundeværdier – og har den kant, som kan differentiere os i markedet,” siger salgs- og marketingdirektør Bjarne Rasmussen til Huset Markedsføring.
Kampagnen indledes på mandag.