Stifter giver stafetten videre

FiG

Jesper Sehested Lund træder et skridt tilbage og overlader direktørstolen i JSL Publications til et andet velkendt navn i marketingverdenen.

Ambitionerne er store i JSL Publications og det kræver mere strategisk fokus. Derfor opruster medieselskabet med en ny adm. direktør.

Niels Jørgen N. Skov afløser Jesper Sehested Lund på posten, og han træder til gengæld ind som bestyrelsesformand med henblik på fremadrettet at koncentrere sig om forretningsudvikling og strategi.

“Beslutningen har været undervejs et stykke tid. Med de ambitioner, vi har, er der behov for at fokusere mere på strategi og udvikling af forretningen, hvilket kan være svært at få til at gå op med den daglige drift. Derfor tror jeg, det er rigtigt for virksomheden, at vi nu opruster med flere ledelseskræfter”, siger Jesper Sehested Lund.

Niels Jørgen N. Skov kommer fra en stilling som adm. direktør i TDC-virksomheden FastTV.net. Han har tidligere været salgs- og marketingdirektør hos Interactive Television Entertainment Aps (ITE), Nordisk direktør for Media Audits og endnu længere tilbage salgsdirektør for TV3.

Jobbet som adm. direktør bliver hans første livtag med en print-medieforretning.

“Han kommer fuldstændig, som jeg selv gjorde, uden magasinerfaring, men han ved rigtig meget om salg, annoncesalg og mediemarkedet, så jeg er meget tryg ved det valg”, siger Jesper Sehested Lund, der tidligere har arbejdet sammen med Niels Jørgen N. Skov og er overbevist om, at han vil løfte arbejdsgang og processer:

“På den korte bane er det selvfølgelig en ekstra udgift, men på den lange bane er jeg overbevist om, at det vil give os en bedre indtjening og en stærkere organisation”.

JSL Publications indgår i JSL Media-koncernen og er koncernens driftsselskab. JSL Media A/S fungerer som koncernens investerings- og udviklingsselskab. Ledelsesstrukturen i JSL Media er uændret med Jens Torpe som bestyrelsesformand og Jesper Sehested Lund som adm. direktør.

Koncernen kom ud af 2010 med et overskud på 2,8 mio. kr.