Paprika Steen har – som central figur i Stofas tv-kampagne – haft travlt med at skifte tøj og udfylde en række forskellige roller.
Nu skifter Stofa imidlertid gear, siger farvel til skuespillerinden og lancerer i dag onsdag et nyt univers:
”Vi har været rigtigt glade for Paprika Steen og kampagnen, der har løftet kendskabet til os markant – både til Stofa-navnet og til vores produkter. Salget er også løftet, og med den øgede opmærksomhed er det oplagt at fylde mere vægt på – og gå tættere på produkterne og os,” siger Michael Broch Hansen, der er kommerciel direktør i Stofa.
I de nye film er skuespilleren Brian Lykke, kendt fra bl.a. Krysters Kartel på DR2, i centrum og han suppleres af Stofas egne medarbejdere.
”Med Brian Lykke går vi ud med et presentor-univers. Han skal repræsentere og sælge Stofa, og han støttes af vores egne medarbejdere – jeg tror, det vil fremgå, at de ikke er skuespillere – for at understrege, at vi i alle led fokuserer på at gøre det nemmere for kunderne, lige fra hurtigere bredbånd til attraktive priser over smartere SmartTV til hurtigere svartider på telefonen og hurtigere og bedre teknikere,” siger Michael Broch Hansen.
Bureauet bag Stofa-filmene er fortsat Kunde & Co, der kom til Stofa kort efter Michael Broch Hansen – bureauet afløste Hjaltelin Stahl, der takkede af med det anerkendte Olsen Banden-koncept.
Den gule sofa, hvorfra Paprika Steen residerede, er stadig med i filmene, og produkterne vil være de samme – og tv vil fortsat veje tungt i mixet, men ikke nødvendigvis i lang tid.
”Vi har kørt tungt på tv, som er det rigtige medie at bruge, når man ønsker at ændre sin position markant og hurtigt. Nu er vi i gang med en proces, hvor intensionen er at ændre mixet i retning af mindre tv og mere online og CRM,” siger Michael Broch Hansen.
Med processen hører også det ikke ubetydelige strategiske scenarie, at Stofa i februar fik ny ejer i form af Syd Energi.
https://www.youtube.com/watch?v=hjKtd4t-Fic