I forrige uge fortalte Skousen, at man havde valgt Webdanmark som strategisk e-handelspartner. Nu føjer bureauet Stofa til kunderelationerne, og udgangspunktet er omtrent det samme som med Skousen: At styrke kundens e-business.
“Vi har valgt Webdanmark til projektet, fordi de har erfaring med netop e-business. De har den rette tilgang til opgaven – og så ligger de i øvrigt i Aarhus. Det er et afgrænset projekt, der skal ses i forhold til en større modernisering af vores web – en modernisering, som vi løser inhouse,” siger Pernille Gravesen, der er online manager, marketing, hos Stofa.
Stofa bruger i forvejen Hjaltelin Stahl & Co – og her skal “Co” forstås lige så bredt, som det lægger op til, for Hjaltelin Stahl er leadbureauet og Electric er webbureauet.
I efteråret var der premiere på en ny Olsen Banden-film – vel at mærke reklamefilmen, hvor en Stofa-mand træder ind i de originale scener. Dén aktivitet mere end fordoblede nettrafikken, og det er den trafik, der skal udnyttes.
“Electric bruger vi til bl.a. vores kampagnesite, til e-nyhedsbreve og banneraktiviteter, og der er ikke noget i dén relation, der er ændret med valget af Webdanmark. På den anden side er det konkrete projekt så målrettet om e-business, at Electric ikke blev spurgt om opgaven – den gik direkte til Webdanmark,” siger Pernille Gravesen.