Der sættes en slutspurt ind op til sommerferien – det gælder bl.a. for de fire bureauer, der i slutningen af denne måned skal præsentere strategisk og kreativt oplæg over for Stofa.
Stofa, Danmarks næststørste leverandør af kabel-tv og bredbånd, har et mangeårigt samarbejde med Hjaltelin, Stahl & Co, men vil gerne udfordres.
“Samarbejdet med Hjaltelin, Stahl & Co er udmærket, men engang imellem er der behov for at prøve markedet lidt af. Det gør vi med jævne mellemrum – selvfølgelig også for at tilføre markedsføringen endnu mere ilt og gas. Vi oplever en stigende konkurrence, og det er derfor vigtigt løbende at optimere markedsføringen,” siger Claus Frank Sørensen, salg- og marketingdirektør i Telia Stofa.
Der kæmpes om hele Stofas samlede markedsføring, altså både bredbånd, telefoni og kabel-tv, hvor konkurrencen er intensiveret, efter at det analoge tv-signal blev slukket sidst i 2009.
“Vi talte med en del bureauer, og på den baggrund inviterede vi fire ind til en egentlig konkurrence. Og bureauerne er nu i fuld gang med deres præsentationer. Vores udmærkede samarbejde med Hjaltelin-Stahl understreges af, at de er blandt de fire finalebureauer. De tre øvrige bureauer er BBDO, Uncle og AarhusKontoret,” siger Claus Frank Sørensen.