Stofas nye marketingdirektør skiller sig af med sin forgænger

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Stofas nye salgs- og marketingdirektør er i gang med en omfattende forandringsproces og i den proces røg den tidligere marketingchef.

Michael Broch Hansen blev ansat som salgs- og marketingdirektør hos Stofa for halvanden måned siden. Og siden er det gået stærkt.

I sidste uge blev det offentliggjort, at han skiftede Hjaltelin, Stahl & Co ud med Kunde & Co. Hjaltelin Stahl stod ellers bag Olsen Banden konceptet, der havde høstet meget anerkendelse.

Før Michael Broch Hansen blev ansat var Finn Kræfting med titel af marketingchef, Stofas øverste marketingansvarlige. Men nu har han også forladt selskabet.

Michael Broch Hansen forklarer til Bureaubiz:

“Vi er hos Stofa i gang med en omfattende forandringsproces, hvor vores tilgang til salg og marketing har stor fokus. I den forbindelse har vi lagt flere funktioner sammen, så vi nu har en samlet salgs- og marketingfunktion med et tydeligt kommercielt ansvar for udvalgte produktområder. Det har desværre betydet, at vi måtte sige farvel til et par gode folk, da deres funktionsområder er blevet ændret markant. Jobbet som marketingchef findes ikke i den nye organisation, men er principielt fordelt imellem undertegnede, brand marketing og commercial managers”.

Hvad forandringsprocessen går ud på, vil salgs- og marketingdirektøren ikke nærmere ind på. Men han fortæller, at Stofa gerne vil skabe vækst på alle deres produktområder, som er kabel, bredbånd, telefoni og interaktivt tv.

Stofa overtog ultimo oktober 20.000 tv-kunder, 20.000 internet-kunder og 6.300 kunder med telefoni via internettet fra Canal Digital og i den forbindelse sagde adm.dir. Klaus Høeg-Hagensen i en pressemeddelelse:

“Med dette køb øger vi vores volumen og dermed vores handlekraft på det danske kabel-tv marked, hvor vi stadig vil fokusere på at være første-udfordreren til de tidligere monopoler. Vi får mulighed for nogle oplagte stordriftsfordele, som i sidste ende vil komme vores kunder til gode”.