I dag lancerer erhvervsejendomsmægleren, Colliers International en større imagekampagne i Jyllands-Posten for at skille sig ud fra den traditionelle ejendomsmæglerannoncering.
”Erhvervsmæglermarkedet er præget af en meget traditionel tilgang til markedsføring og alle gør stort set det samme. Typisk annoncer med masser af ejendomme i. Vi prøver nu at lægge et lag oven på denne kommunikation”, siger kommunikations- & marketingchef Lisbeth Kempel fra Colliers.
Det er Gorm Agency, der står bag konceptet: ”Vi handler på ideer”. De blev valgt, da Lisbeth Kempel efter sin ansættelse i november sidste år, holdt kaffemøder med tre bureauer.
Det nye koncept består af to trin: Første trin er en kampagne med en række annoncer i landsdækkende dagblade og magasiner – som ifølge Lisbeth Kempel kombinerer det rationelle med det emotionelle.
Andet trin er implementeringen af en content marketing-strategi, der bliver sat i gang til efteråret, hvor digitale platforme vil spille en stor rolle.
”Vi skal op i gear på contentsiden og vi har store ambitioner”, siger Lisbeth Kempel og fortsætter: ”Vi har investeret i et marketing automation system, som vi skal bruge til at styre vores digitale markedsføring, opsamle leads, måle og blive klogere på vores kunders adfærd”.
Som eksempel på det nye content nævner Lisbeth Kempel, det der foregår inden i og uden for ejendomme. Det kan f.eks. være indretning og arbejdsmiljø samt byudvikling og bæredygtighed, som er det forestående tema.
Fra Gorm Agency siger adm.dir. Søren Stemann Beck:
”Det at have fokus på branding, content og konvertering er lige ned ad vores bane. Vi har her med et brand og en virksomhed at gøre, som på den ene side vitterligt ønsker at skille sig ud fra mængden og så på den anden side skal sikre et konstant flow af leads. Det er en spændende udfordring”.