Stor fremgang i Danmarks mest vindende bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Hello Mondays kreative profil er tårnhøj. I 2013 fulgte økonomien dog ikke med. Det gjorde den så meget mere i 2014.

I 2013 lå Hello Monday nr. 2 på Bureaubiz’ liste over de mest vindende bureauer. Siden er det blevet til et hav af priser – også i internationale konkurrencer, som ikke er med i Bureaubiz’ liste.

Så hvad angår awards, ligger Hello Monday tårnhøjt. I 2013 var den kreative profil dog ikke lig med en tilsvarende stærk økonomi. Bruttoavancen stod lidt i stampe, og det blev til et lille underskud.

Det hang sammen med investeringer, og i 2014 har Hello Monday taget grundigt revanche. Man har ikke kun haft fuld turbo på award-hylden – også økonomien har vist markant fremgang.

“Vi er glade for – især oven på sidste års underskud – at være kommet ud med et godt resultat. Men det er vigtigt, at vi også samtidigt, rent kreativt, har rykket os i en positiv retning. Senest ved at vinde 3 pencils ved D&AD og blive årets digitale bureau ved Creative Circle for 5. år i træk,” siger partner Anders Sønderby Jessen og fortsætter:

“Det er noget, der er med til at holde os til ilden og udfordrer os selv i de løsninger, vi laver. Desuden har vi fået et rigtigt godt samarbejde med YouTube og senest hjulpet dem med at designe deres nye YouTube Kids app – denne er dog pt. kun tilgængelig på det amerikanske marked.”

Nøgletal for Hello Monday

  • Bruttoavance 17,0 mio. kr. +40,5 pct.
  • Bruttoavancen pr. medarbejder 850.000 kr. +19,4 pct.
  • Lønandel 66,1 (79)
  • Resultat af primær drift +2,078 mio. kr. (-0,171 mio. året før)

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz