BtB-markedet rummer flere gode cases på, at en digitalisering kan give mange fordele – tag f.eks. Brdr. Dahl, der sammen med Magnetix vandt Indsigtsprisen ved Rambuk sidste år.
Men når man har 20.000 kunder med vidt forskellige behov, så er det en ganske omfattende proces at digitalisere samhandlen.
Den store stål og teknik-grossist Lemvigh-Müller har allerede 15 års erfaring med e-commerce, men investerer nu yderligere i udvikling af den digitale forretning.
Det sker for at sikre den fortsatte succes efter, at det tidlige fokus på B2B e-commerce betalte sig. Til formålet har man indgået et samarbejde med webdanmark.com og målet er at sikre endnu mere effektive ordreprocesser, fleksibilitet og øget omni-channel convenience for kunderne.
”Nøgleordet for vores kommende e-business- og marketingplatform er “digital empati”. Allerede i dag modtager vi over halvdelen af alle ordrer digitalt. Men i fremtiden vil samhandel, kommunikation og videndeling med vores mere end 20.000 kunder, blive yderligere digitaliseret,” siger Kim Øxenholt, Marketing- og E-businessdirektør hos Lemvigh-Müller og fortsætter:
“Alle vores kunder har forskellige behov for produkter, ydelser og kompetencer. Det skal afspejles i vores nye platform, som bogstavelig talt skal kunne kende og forstå kunden – og dermed både styrke relationen og gøre os til en endnu mere attraktiv samarbejdspartner.”
webdanmark.com har allerede en række af landets store grossister og BtB producenter blandt deres kunder.
Samarbejdet med Lemvigh-Müller dækker over alt fra strategisk forretningssparring til automatisering af marketingprocesser og udvikling af den nye platform og kommer til at foregå i et tæt samarbejde mellem parterne.
”Det er vores vision at være den fortrukne e-commerce partner for landets førende virksomheder, og Lemvigh Müller er med deres høje ambitionsniveau og fokus på digital forretning et helt naturligt og perfekt match for os,” siger Kasper Holst, der er CEO og partner i webdanmark.com