I sidste måned skrev Bureaubiz, at Danish App Awards vokser til dobbelt størrelse – hvad angår kategorier og rammerne for arrangementet.
Hvad arrangørerne – Shape og Trifork – ikke kunne vide på forhånd, men krydsede fingre for, var antallet af indsendelser.
Efter deadline kan det konstateres, at trenden med dobbelt-op også fortsætter her – i runde tal.
”Sidste år var der omkring 90 indsendte apps, og vi lander på ca. 160 i år. Det er glædeligt af flere årsager – bl.a. i lyset af, at deltagerne i år skal betale et gebyr for at indsende deres app, hvor det sidste år var gratis,” siger Nicolas Thomsen, medstifter af prisen og kreativ direktør i Shape.
Han tilføjer:
”Vi var også spændte på, hvordan de nye kategorier ville blive modtaget. Og de er blevet modtaget godt: Promotion & Advertising fylder heldigvis godt, og Independent-kategorien er proppet med apps. Indien er for dem, der lige er kommet i gang – og den er derfor gratis at indsende til. Der er en god bredde, og rigtig mange af de apps, der har markeret sig i årets løb, er med i feltet, som virker endnu stærkere end sidste år.”
Tid og sted ligger også fast: Torsdag den 15. november i Glyptoteket i København – 150 meter fra sidste års rammer; Nationalmuseet, så det kultiverede aspekt bevares.
”Sidste år var vi 200 i alt – flere måtte der ikke lukkes ind – mens vi nu har plads til 500. Vi kan håbe på udsolgt – under alle omstændigheder vil vi sørge for, at der er plads til alle interesserede kan være med,” siger Nicolas Thomsen.