Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Opgaven for et datterselskab under DnB retter sig mod danske erhvervskunder, og det er ikke første gang, at små danske bureauer vælges som samarbejdspartnere.

DnB er med 14.000 medarbejdere en af Nordens store finansielle virksomheder, som på reklamefronten har gjort sig bemærket gennem reklamefilm, der har trukket stor opmærksomhed. Først og fremmest gennem investeringen i George Clooney, der optrådte sammen med en dansk skuespiller og i øvrigt blev instrueret af Martin Werner.

Og mere dansk følger, idet DNBs datterselskab, Autolease, valgt at skifte bureau herhjemme.

Det betyder, at Anew erstatter Umwelt.

Autolease leaser og administrerer mere end 30.000 person- og varebiler og samarbejdet mellem Autolease og Anew startede i juni måned med en taktisk kampagne, hvor bureauet fik muligheden for, at bevise at de kunne nå et ambitiøst mål med et afgrænset budget.

“Kampagnen har været en stor succes og vi har leaset biler ud langt over det forventede mål,” fortæller Michael Jensen, salgschef hos Autolease og tilføjer:

“Anew har forståelse for vores forretning, og vist vejen for hvordan vi bygger brandet samtidig med at vi sælger varen.”.

DNB er ikke uvant med samarbejde med små danske bureauer. Banken samarbejder også med Kong Advertising, som bl.a. sidste efterår har udmøntet sig i en til en DM-kampagne over for erhvervsledere i Danmark og Sydsverige, hvor det danske fodboldlandsholds træner, Morten Olsen, blev bragt i spil.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club