Stor outdoor-kampagne fra Premier Is

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

TBWA står bag kampagnen, der har til formål at gøre Premier Is til danskernes foretrukne is-brand.

I denne uge lyder startskuddet til en massiv outdoor-kampagne fra Premier Is, som løber sommeren igennem på busser landet over generelt og med størst synlighed i Aalborg, Aarhus, Odense og København.

Formålet er at øge danskernes opmærksomhed omkring isproducenten fra Thy, så man bliver det foretrukne is-brand. Derfor satser man på at dominere mediebilledet, fortæller marketing & innovation manager, Thomas Duholm Marcher:

”Som en del af strategien ‘Det nye Premier Is’ er vi i gang med en større transformation, hvor aktiveringer og opbygningen af Premier Is som brand kommer til at spille en større rolle end hidtil. Vi ønsker at dominere digitalt og i medier, der er tæt på købs- og forbrugssituationen, og her ser vi et stort potentiale i busreklamer.

Han uddyber, at isproducentens forventninger til effekten af kampagnen er store:

“Vores forhåbning er, at kampagnen vil være første skridt på vejen mod at blive danskernes foretrukne is-brand. De kommende år er vores ambition at ændre iskategorien fra at være generisk til at blive en brandet kategori – en Premier Is-kategori. Det arbejde sætter vi nu tryk på, og vi har flere spændende aktiviteter i støbeskeen.”

Udover busserne, er Premier Is til stede på plakater 350 steder i landet. Alle plakater hænger tæt på butikker, hvor det er muligt at købe Premier Is. Den digitale del af kampagnen foregår bl.a. på Facebook, og så har man hængt dekoration og plakater op ved de største forhandlere samt leveret små flag til at sætte i isen med budskaberne fra kampagnen.

Kampagnen er blevet til i samarbejde med marketingbureauet Skru Op og Out of Home Media, mens TBWA står bag det kreative univers. Outdoor-kampagnen er en forlængelse af sidste års sommerkampagne fra Premier Is, og tager udgangspunkt i  ‘Alle veje fører til is’ og ‘Gammel kærlighed smelter ikke’.