Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Introduktionen af Lego Universe nærmer sig, og der tales om en potentiel milliard-omsætning på spillet.

Dagbladet Børsen har fået lov at smugkigge på Legos online-satsning, Lego Universe, der har været under udvikling i flere år.

Spillet opnåede stor opmærksomhed på en stor spilkonference i Austin, Texas, i de seneste dage, og indholdet afsløres sandsynligvis ved den internationale fan-konference, Lego World i Holland i næste måned.

Spillet giver mulighed for, at man kan designe sin egen Lego-mand og bringe ham ind i en digital verden fyldt med oplevelser omkring bl.a. de velkendte Lego-universer.

Spillet spås at have betydeligt potentiale og bl.a. henvises til Spillet Club Penguin, der er skabt af nogle canadiere og siden har fået betydelige investeringer fra Disney.

“Lego Universe er klart en ny forretning for os. Det skal være et selvstændigt forretningsområde, som i sig selv kan give gode penge”, siger Lisbeth Valter Pallesen, koncerndirektør i Lego med ansvar for divisionen Community, Education & Direct, til Børsen. Hun tilføjer:

“Der er ingen tvivl om, at hvis vi gør det her rigtigt, så kan det blive mere profitabelt end vores traditionelle produkter. Men det kræver også, at vi er rigtigt gode til det”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club