Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Starcom beholder Codan i Danmark, mens Carat har vundet Nokias 2,6 mia. kr. store globale budget.

Codans moderselskab, engelske RSA, har været gennem en konkurrence om det globale mediebudget til 4-500 mio. kr.

Den er nu afgjort til fordel for Publicis’ Starcom, og det betyder business as usual i Danmark og Sverige.

Selvom konkurrencen har været kørt ud aaf England, forlyder det dog, at Danmark har spillet en stor rolle i den. til det siger marketingchef Camilla Ramby:

“England og Skandinavien er de største markeder, så det er selvfølgelig vigtigt, at tingene fungerer her. Vi kender Starcom godt og er glade for samarbejdet”.

Samtidig har en anden meget stor konkurrence fundet sin afgørelse. Det gælder Nokias globale budget til 2,5-3 mia. kr. – et budget der indtil nu har ligget hos Mediacom.

Mediacom Danmark har tidligere spillet en stor rolle, men i de senere år er arbejdet flyttet mere og mere til London.

Derfor er det formentligt først og fremmest her, det gør ondt, at budgettet holder flyttedag. Men bureauet er formentlig forberedt, for ifølge Brandrepublic har Mediacom slet ikke deltaget i konkurrencen.

Ny partner bliver Carat, der i sidste runde var oppe mod ZenithOptimedia.

Kommentarer

  1. Imponerende flot gået af Starcom. Som gammel Publicis direktør er det en af de få gange, hvor jeg med lidt savn tænker mig tilbage i min corporate fortid. Publicis har rigtig mange års historie med Codan – og hvor må man blot glædes over, at nogle kunder forstår at værdsætte lange samarbejder og samtidig imponerende at Starcom har formået at forny sig og genvinde budgettet. Tillykke CE

  2. Synes også det er godt gået af Starcom – tror dog mest det er CD du skal ønske tillykke.

    Og flot af Carat at vinde Nokia.!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club