Stort forsikrings-selskab valgte lille bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter 10 år hos det samme bureau – men også efter en passiv periode, bliver det nu et netværks-orienteret bureau, der skal hjælpe Alm. Brand

Alm. Brand forbereder igen at blive mere synlig på marketing-fronten, og i den forbindelse har selskabet overvejet sine bureaurelationer.

Efter 10 år med Halbye Kaag JWT er resultatet blevet et bureauskift – og vel og mærke et markant et af slagsen.

“Vi har været rigtig glade for samarbejdet med Halbye Kaag, og de var også med i konkurrencen. Men vi faldt for et bureau med et radikalt anderledes koncept, og derfor har vi valgt at skifte,” siger kundeudviklingsdirektør Peter Sylvest Svendsen.

Det bureau hedder Jangaard, Mark & Ko – et bureau der består af to personer – Marie Mark og Mikkel Jangaard – og hvor Co’et således dækker over, at de samarbejder med et netværk af folk, således at holdet sættes efter behov. F.eks. har pr-manden Thomas Mark været aktiv i konkurrencen om Alm. Brand.

“Vi fandt det som et meget spændende set-up, der passede rigtig godt til vores behov. Marie Mark og Mikkel Jangaard præsenterede nogle koncepter og tanker om markedsføring, som tiltalte os, og vi har stor tillid til dem. Samtidig tiltaler det os, at vi kommer ind i en netværks-model, der er meget fleksibel. Og endelig har de faste lave omkostninger – og omkostningseffektivitet er et væsentlig spørgsmål i alt, hvad vi foretager os,” siger Peter Sylvest Svendsen.

Alm. Brand rummer tre hovedområder – forsikring, pension og bank – men det er den samme marketingfunktion, der håndterer dem alle, og derfor gælder samarbejdet hele koncernen.

Alm. Brand har været meget tilbageholdende med markedsføring i finans-krise årene, hvor specielt selskabets bank har været gennem trængselstider. Nu er der så lagt en ny strategi, der rummer et meget stærkt kundefokus.

Hvordan det kommer til at udmønte sig markedsføringsmæssigt, vil Peter Sylvest Svendsen dog ikke komme nærmere ind på. Der går nogle måneder endnu.