Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Den danske del af Jellyfish er valgt som ny digital marketing-partner i Norden for svenske Ellos. Jellyfish overtager opgaven – der indebærer at forvalte et paid media-budget på et trecifret millionbeløb – fra Iprospect.

Efter en udbudsrunde har den svenske e-handelsvirksomhed Ellos lagt sit digitale marketingbudget for Norden i hænderne på Jellyfish. Parterne vil ikke angive et præcist beløb, men oplyser at der er tale om et trecifret millionbeløb i svenske kroner.

Ellos, der sidste år omsatte for over tre milliarder svenske kroner, har hidtil samarbejdet med Iprospect i Sverige, men har ønsket en tilgang med mere vægt på platforme og data. Det oplyser Bine Aagaard Johanson, der er managing director for Jellyfish i Norden, til Bureaubiz. 

Opgaven lyder mere konkret på at håndtere Ellos’ digitale marketingbudget på tværs af display, search og social på operationelt såvel som strategisk niveau. Det trecifrede millionbeløb er for en 12-måneders periode, og vil blive håndteret fra bureauets kontor i København.

Hos Jellyfish ser man det nye samarbejde som et tegn på en konsolidering af sin forholdsvist nye position i Norden.  Siden bureau-gruppen blev opkøbt af franske Fimalac Group i 2019, har Jellyfish bevæget sig ind på nye markeder i bl.a.  Australien, Brasilien og Mexico – og altså også i København. Det danske kontor har eksisteret siden 2019 og har pt 14 ansatte i København.

“Vi har arbejdet meget hårdt for at opbygge en tæt relation til Ellos, og vi mener, at det er nøglen til et succesfuldt partnerskab,” siger Bine Aagaard Johanson i en pressemeddelelse. Hun uddyber: 

“Det er desuden en helhjertet anerkendelse af vores særlige Jellyfish-styrker, der både tæller vores opbygning og vores kultur, som giver tyngde til vores ekspertise og egenskaber globalt set. Det kommer vores kunder til gode i alle markeder, selv når de står overfor unikke digitale udfordringer.” 


Bine Aagaard Johanson

Om valget af Jellyfish lyder det fra marketingchef i Ellos, Cedric Ménard: 

“Jellyfish har gjort benarbejdet for virkelig at forstå vores forretning, vores teknologi og – vigtigst af alt – vores kunder. Vi tror på, at den forståelse kun vil vokse og give værdi til vores partnerskab.” 

Jellyfish har 47 kontorer rundt omkring i verden og har samlet 2300 ansatte.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club