Store universer er blevet sjældnere, men nu forsøger Lotto med et par siamesiske tvillinger i hovedrollerne. Desuden er der fiflet lidt ved ”Tænk hvis du vandt i Lotto”.

“Det bliver en håndgranat i forhold til den tidligere markedsføring for Lotto”.

Sådan sagde Linda Frøkjær, markedschef i Danske Lotteri Spil i Danske Spil, i forrige uge om den nye kampagne for Lotto, der var på vej.

Nu er den her, og den er samtidig premieren for Wibroe, Duckert & Partners som Lotto-bureau, efter at det i forårets bureaukonkurrence ikke lykkedes DDB at fastholde det store Lotto-budget.

Om det reelt er en håndgrant, vil der sikkert være mange meninger om – men helt sikkert er det dog, at der bliver tale om en meget betydelig kampagne.

“Den bliver til at få øje på,” lyder det underspillet fra Linda Frøkjær.

Store universer som dem, man ofte har set fra Partners er blevet sjældnere, fordi de er dyre at få etableret. Men det er, hvad der kommer til at ske her.

Den første film, som kommer på i dag, er 1 minut lang og har til formål at slå tonen an. Man har leget med den oprindelige pay-off “Tænk hvis du vandt”, hvor “du” er streget ud og erstattet med “en du kender”.

“Der er nogen, der spiller, og nogen, der ikke gør – og man kan selvfølgelig ikke forvente at vinde, hvis man ikke gør,” siger Linda Frøkjær.

Det kreative udtryk rummer de siamesiske tvillinger, Peter og Hans, og kan beskues på denne Facebook-side samt i denne film.

En af inspirationskilderne er otte år gammel – fra filmen Stuck on you med Matt Damon og Greg Kinear. Højdepunkter fra dén film kan ses her.

Når tonen er slået an i de kommende uger, vil historien udvikle sig.

“Og i takt med at historien udvikler sig, vil vi få fortalt, hvorfor tvillingerne har en rolle i forhold til Lotto, og at der er mening med galskaben,” siger Linda Frøkjær.

Universet vil i første omgang køre mere traditionelt med fokus på tv, forhandlere og online annoncering.

“Vi har en række tanker omkring digitale platforme, men de vil først komme i spil til næste år,” siger Linda Frøkjær.

 

 

 

Kommentarer

  1. Sig mig … det er da det værste omgang…..

    Hvad tænker Lotto på når de siger at dette “fabrikerede” univers skal virke digitalt.

  2. Er det ikke næsten de samme figurer som Cybercity brugt? Det univers var også lavet af Partners.

    Flot at det digitale kommer næste år…

  3. @Per – Sig mig.. går du i træsko og malker køer hele dagen? Det er jo et helt igennem underfolkeligt univers, som er så møgkedeligt og forudsigeligt at man er ved at kaste op…

    Jeg havde egentlig ikke forventet andet fra en monopol-virksomhed, men jeg tror alligevel det lykkedes dem at overraske mig med så fantastisk spil af monopol-penge…

  4. Sikke en “håndgranat”. Tror dog ikke at “splitten” ryger ud. Det er jo blot tale om endnu et generisk univers!!!!!

  5. glæder mig til at se hele omfanget, men jeg er skeptisk overfor partners som virker til at have valgt en ALT for sikker vej, jeg håber dog at de på mobile apps siden sparker den gang møg af itunes app store og giver folk noget praktisk anvendeligt der kan noget så simpelt som at vise vindertallene, jeg tror ikke at slogans har høj værdi, og jeg tror heller ikke på at tv-reklame er der hvor lotto kan vinde tabte spillere. men lad os nu se.

  6. Troede at de “store” bureauer i DK selv kunne udvikle nye film, det er i den grad skuffende at opleve man blot kopiere fra en 8 år gammel film. Det er bestemt ikke uden grund at nogle kunder mener at bureauerne blot hiver gamle cases op fra skrivebordsskuffen…jeg synes det er trist…meget meget trist..

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club