Primetime Kommunikation har haft pungen oppe af lommen og købt to mindre PR-bureauer. Det drejer sig om Capital Relation og den danske del af det internationale PR.-bureau, Text 100.
Peter Steerup vil ikke oplyse, hvad han har skullet slippe – men han kan fortælle, at der flytter 4 medarbejdere ind hos Primetime, og de har ca. 5 mio. kr. med i bruttoavance. Primetime havde i seneste regnskabsår en bruttoavance på lidt over 23 mio. kr.
For et par år siden var Primetime Danmarks største PR-bureau, men i seneste regnskabsår tog man et dyk, og opkøbene er næppe nok til at komme op på 1. pladsen igen, for man er mindst 6 mio. kr. efter de førende. Hertil kommer, at Gellemuyden.kiese er fusioneret med House of Communication, hvilket formodentlig vil give et solidt hop i størrelse.
Endelig har Primetime ikke haft fokus på vækst i indeværende regnskabsår, der slutter d. 30. april.
”Vores fokus har været på at sikre en positiv drift, og det er vi godt på vej til. Også med dette opkøb, der samtidig giver os noget mere volumen,” siger adm. dir. Peter Steerup og fortsætter:
”Vi kender Capital Relation fra nogle samarbejder og ved således, at de passer godt til os. For begge bureauer gælder, at de tilfører os nogle kompetencer og kunder, som passer godt til os, og som vi har været interesseret i at udvide med.”
Det gælder bl.a. finansiel kommunikation og kommunikationsteknologi.
Med salget til Primetime har Text 100 opgivet den selvstændige danske tilstedeværelse. Nu er det Primetime, der repræsenterer bureauets kunder på det danske marked.
”Vi havde kig på flere bureauer i Danmark til at overtage vores danske aktiviteter, men valgte PrimeTime, fordi det er en virksomhed med specialister inden for alle områder af kommunikationsfaget. Især firmaets kompetencer indenfor integreret markedskommunikation og SoMe har vi fundet relevant. PrimeTime har derudover et stærkt omdømme og solide kundereferencer.,” siger Annika Jungeteg-Falkman, managing director, Text100 Stockholm.
Capital Relations vil fortsætte som en afdeling i Primetime, således, at kunderne fortsat vil møde navnet.
”Hos Capital Relations har vores fokus næsten udelukkende været på højt specialiseret rådgivning inden for finansiel kommunikation. Nu bliver vi en del af en større virksomhed med flere kompetencer, og vi ser frem til, at vores kunder fremover også kan gøre brug af den viden, som PrimeTime har, især inden for corporate kommunikation, public affairs og analyse,” siger Simon Richard Nielsen.