Af Finn Graversen, journalist

Resultatet er lavet med det samme antal medarbejdere, men Radius CPHs adm. dir. fremhæver samtidig, at medarbejdertilfredsheden ligger højt hos bureauet.

Kigger man på det samlede billede, så stod der indtil i dag et samlet minus på 12 pct. for i alt 16 PR-bureauer. Det er så blevet til et minus på 9 pct. efter, at Radius har offentliggjort sit regnskab.

Radius har nemlig præsteret et rekord-resultat. Dels med en solid vækst på toplinjen – men i særdeleshed med en meget markant forbedring på bundlinjen.

Væksten er præsteret med det samme antal medarbejdere, og det betyder, at 86 pct. af toplinje-væksten på knap 3,5 mio. kr. er landet på bundlinjen.

Det kan lyde som om, de har haft travlt, men adm. dir. Asbjørn Haugstrup fortæller dog, at bureauets medarbejdertilfredshedsanalyse viser en tilfredshed på 5,7 på en skala fra 1-7. Kundetilfredsheden viser 4,7 på en skala fra 1-5.

”De tal er de vigtigste nøgletal. Det er forudsætningen for det hele. Hvis hele holdet ikke havde været indstillet på at give den en ordentlig skalle i efteråret, så var vi ikke landet så flot, som vi gør,” siger Asbjørn Haugstrup.

Asbjørn Haugstrup

Asbjørn Haugstrup

Han skjuler ikke, at bureauet var igennem turbulens i foråret lige som alle andre. Han fortæller dog, at det heldigvis viste sig at være forbigående og mod udgangen af andet kvartal var omsætningen næsten normaliseret. Radius har kun i begrænset omfang været eksponeret i forhold til industrier, der har været og er særligt hårdt påvirket af pandemien. Derudover blev en midlertidig nedgang i opgaver inden for navnlig markedskommunikation kompenseret af en væsentlig vækst inden for corporate kommunikation og public affairs.

”Vi har haft meget travlt med spændende corporate opgaver i år. Vi har været med i en del opkøbs- og forandringsprocesser, vi har hjulpet med krisestyring, med intern forankring af nye strategier, med ledelseskommunikation og med at skabe compliance i forhold til de stadig flere regulatoriske krav, der møder mange virksomheder,” siger Asbjørn Haugstrup.

 

Nøgletal for Radius CPH
Bruttoavance 35,552 mio. kr., +10,9 pct.
Bruttoavance pr. medarbejder 1,147 mio. kr., +10,9 pct.
Lønandel 64,1 (66)
Resultat før skat +6,664 mio. kr., +82,6 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club