I denne måned slår Brandhouse dørene op for en ny afdeling, der får PR og content marketing som speciale.
Brandhouse lægger ikke op til, at de nuværende 75 medarbejdere blot skal have en enkelt PR-person som kollega. Bureauet lægger op til – i dette halvår – at “rekruttere kommunikationsspecialister, der primært brænder for mærkevarer, livsstil, retail og FMCG.”
Dertil kommer, at det ikke er en hvilken som helst PR-person, der er hentet ind til at lede afdelingen: Annette Spanggaard er stifter og tidl. direktør i det nordiske PR-bureau House of Communication, der efter en markant vækst de seneste år er oppe blandt landets 10 største PR-bureauer. I 2012 blev det købt af Geelmuyden.Kiese, hvor Annette Spanggaard indtil i sommer var partner.
Stiig Helgens Binggeli, adm. direktør i Brandhouse, begrunder den nye PR-afdeling således:
“Det er vigtigt, at vi har eksperter inden for alle relevante discipliner, så vi kan møde forbrugerne, der hvor de naturligt færdes. Og det gør det på flere og flere forskellige medier, og samtidig bliver grænserne mellem earned, owned og paid media udvisket, og medierne flyder i stigende grad sammen.”
Målet for den nye afdeling bliver at drive brandet ud i earned media med samme brand-DNA og -personlighed som i paid og owned media for at opnå de stærkeste integrerede kommunikationsydelser.
”Vi ser en stor synergi med Brandhouses content marketing-, social media og analyseafdeling i forbindelse med de kommende PR-tjenester,” siger Stiig Helgens Binggeli.
Selv siger Anette Spanggaard:
”Jeg glæder mig til at forme en PR-ydelse inden for brandkommunikation anno 2015. Den er meget anderledes end tidligere, hvor en pressemeddelelse og eksponering i showroom var god latin. I dag må man iscenesætte ved brug af alle sanser – ikke blot over for pressen, men også i mødet med den endelige forbruger. Vi skal derfor arbejde med mange flere kontaktpunkter og kommunikationskanaler – og en udvidelse af kompetencespektret bliver derfor vigtigt, og vi kommer til at arbejde med en del kreative kræfter, der er specialister i iscenesættelse af brands.”