Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
Subseros adm. direktør Kristoffer Hamborg har sat punktum for et godkendt 2016.

Subsero har præsenteret et mere end godkendt regnskab for 2016 og peger selv på en ny kundefastholdelsesstrategi som en væsentlig årsag til succesen.

Efter et sløjt 2015 er der atter kommet vind i sejlene hos Subsero. Reklamebureauet har netop fremlagt et årsregnskab, der viser mere end en fordobling af årets resultat fra 787.893 kr. i 2015 til 1,864 mio. kr. i 2016.

Årsagen til fremgangen skal findes i flere og større kunder, som tilsammen løftede Subseros omsætning med godt to millioner til 18,882 mio. kr. og altså sikrede et betydeligt løft i indtjeningen.

Subsero søsatte sidste år en ny fastholdelsesstrategi i forhold til kunderne, og ifølge strategidirektør Stig Andersen har den haft en gunstig effekt:

”Alt for mange kampagner afvikles efter launch and leave-princippet, og det er synd. Det er jo ikke sikkert, kunderne er klar til at købe lige nu. Derfor bør kampagner også bruges til at opsamle værdifulde Small Data om den enkelte kunde, så vi får et individuelt grundlag at kommunikere på, der rækker langt ud over den enkelte kampagnes levetid. Det øger sandsynligheden for et salg i den sidste instans.”

På kundesiden bød 2016 på tilgang af blandt andre GF Forsikring, Boconcept og Akademikernes A-kasse, mens man blandt de eksisterende kunder havde succes med Volkswagen og bilproducentens nye online-salgsløsning.

Subsero har oprustet, navnlig i den kreative afdeling, hvor man har ansat sin første kreative direktør, Jesper Isholm. I alt var der sidste år i gennemsnit 18 medarbejdere.

På baggrund af udviklingen i 2016 forventer ledelsen et 2017-resultat ”mindst på niveau” med det netop afrapporterede.

”Vi går ind i 2017 med masser af optimisme og tårnhøje forventninger. Vi har gode kunder, solid økonomi, dygtige kollegaer og fortsat vilje til at udfordre markedet – så vi satser da stærkt på, at resultatet for 2017 mindst bliver på niveau med sidste år,” lyder det fra Subseros adm. direktør Kristoffer Hamborg.

Nøgletal for 2016 (i parentes 2015):
Årets resultat 1,864 mio. kr. (787.893 kr.)
Omsætning 18,882 mio. kr. (16,696 mio. kr.)
Bruttoavance 16,364 mio. kr. (14,187 mio. kr.)
Bruttoavance pr. medarbejder 909.000 kr. (887.000 kr.)
Lønandel 68,1 pct. (72,5 pct.)
Resultat af ordinær drift 2,403 mio. kr. (1,025 mio. kr.)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club