Streaming-tjenester vil styrke product placement

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: De mange nye streaming-tjenester giver forbrugeren mulighed for at købe et produkt med det samme.

Med et enkelt klik på tastaturet eller fjernbetjeningen kan forbrugeren streame en film ned på fladskærmen eller computeren og undervejs sætte filmen på pause for at få information om filmstjernernes tøjvalg, telefoner, designermøbler og biler.

De mange nye streaming-tjenester vil styrke product placement, mener Mads Thimmer, ekspert i digitale forretningsmodeller og stifter af InnnovationLab:

”Vi har kun set begyndelsen. Fremover vil product placement fylde meget mere, fordi produkterne kan blive solgt med det samme over internettet. Ser vi en fed læderjakke, kan vi trykke på pause og se, hvor den kan købes og bestille den over internettet med det samme”.

Reklamerne bliver i højere grad en del af filmene og det vil seerne acceptere.

”Det vil vi i den grad tage til os. Hvem vil ikke gerne gå rundt i det samme tøj og med de samme mærkevarer som deres forbilleder fra film og TV-serier? Kunsten er at få folk til selv at opsøge reklamerne”, siger Mads Thimmer (Berlingske, p. 26).