Stryhns marketingdirektør stopper. Afløser er fundet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter 7 år hos Stryhns ønskede Jesper Siber nye udfordringer. Han har endnu ikke et nyt job, så måske bliver der tid til at vandre pilgrimsruten.

Jesper Siber kan se 50-års mærket nærme sig, og efter syv år hos Stryhns synes han, det var tid til at udfordre sig selv. Derfor aftalte han tidligere på året med adm. dir. Kristian Kornerup Jensen, at han blev til d. 1. august.

På den baggrund har månedsskiftet været skiftedag, idet Stryhns har budt velkommen til en ny marketingdirektør i skikkelse af Kristy Villems-Jørgensen (38). Hun kommer senest fra en stilling som Nordic Country Manager hos Mattel med internationale brands, herunder Barbie og Fisher Price.

Jesper Siber har været glad for de syv år hos Stryhns.

“Jeg har været med på en fantastisk rejse, hvor jeg også har udvidet mine kompetencer, således, at jeg i dag ser mig selv som en kommerciel marketer, der både kan markedsføringen og salget,” siger Jesper Siber og fortsætter:

“Men jeg synes efterhånden, at tiden var inde til at der skulle ske noget nyt. Jeg udelukker ikke nogen muligheder – det afgørende for mig er, at der er et nyt perspektiv for mig i jobbet. Det er der flere muligheder for. Det kan f.eks. være et stærkere internationalt perspektiv eller en helt anden branche.”

Jesper Siber understreger, at han ikke har travlt – og at han også har ambitioner om at bruge tid på forskellige oplevelser med familien.

” Jeg er i gang med nogle forløb, som skal passes, men det er vigtigt for mig, at jeg kan se noget nyt i jobbet – jeg skal ikke bare have fundet noget nyt – og sideløbende med dette har vi forskellige planer i familien – som f.eks. at vandre pilgrimsruten i Spanien,” siger Jesper Siber.

Hans afløser, Kristy Villems-Jørgensen, er oprindeligt fra Estland og er uddannet fra Estonian Business School i Tallinn, efterfølgende suppleret med en MBA. De sidste 10 år har Kristy haft sin base i Danmark.

Ud over Mattel har Kristy Villems-Jørgensen erfaring fra hendes tidligere stillinger som kommerciel direktør for bryggeriet Carlsberg med ansvar for en stor del af den Østeuropæiske region samt fra ledende marketingstillinger ved to af Estlands førende FMCG virksomheder, Saku Brewery og Tallinn Dairy Ltd.

Hos Mattel har hun stået i spidsen for en effektivisering og restrukturering af selskabet og har skabt markante resultater i form af vækst og en solid bundlinje.