Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Sammen med N’fellows står tre nyuddannede DMJX’ere bag kampagne fra DMJX, der har til formål at skabe opmærksomhed om omkring vigtigheden af efteruddannelse - gerne opfattet på en humoristisk måde, siger rektor for DMJX, Julie Sommerlund. Se filmen her.

Tre netop nyuddannede DMJX’ere – Maria Rommel, Oliver Botfeldt og Anton Koch Lauritsen – står sammen med N’fellows bag en ny kampagne fra DMJX, der skal skabe opmærksomhed omkring efteruddannelse.

“Kampagnen har først og fremmest til formål at skabe opmærksomhed – og gerne et smil på læben – omkring vigtigheden af efteruddannelse i løbet af arbejdslivet. Vi tror, at mange kan genkende noget af sig selv i filmen. Det kan vi i hvert fald selv her på skolen,” siger Julie Sommerlund, rektor for DMJX.

DMJX vil gerne med kampagnen, der hedder ‘Tid til efteruddannelse’ gå et skridt dybere end blot at forsøge at sælge et kursus. 

“Videoen har det lange lys på, og vil have os til reflektere over arbejdsliv, kompetencer og efteruddannelse. Med et skvæt humor og et lille drys melankoli strejfer filmen smagsløgene på alle dem (os!) som engang var de første til at lave mobilvideo, men som stadig holder mobilen vandret – og skærper forhåbentlig appetitten til at lære noget nyt. Er det tid til efteruddannelse?,” skriver DMJX i en pressemeddelelse.

Filmen kører på de sociale medier (Facebook, Instagram og LinkedIn), og der er overvejelser om også at bringe den i biografen. 

Maria Rommel er uddannet fra DMJX Grafisk Design og er pt shortlistet i YCCA. Hun var ansat på N’fellows indtil sidste måned, nu arbejder hun som kreativ på Advice. Oliver Botfeldt er uddannet på DMJX Fotografisk Kommunikation og er freelance videographer’ og Anton Koch Lauritsen.

 

Credits: 

  • Maria Rommel fra DMJX Grafisk Design har haft følgende roller i produktionen: Producer, konceptudvikling, assisterende instruktør.  Hun var ansat på N’fellows indtil sidste måned, nu arbejder hun som kreativ på Advice. Desuden er Maria Rommel shortlistet i YCCA 2022. 
  • Oliver Botfeldt fra DMJX Fotografisk Kommunikation har været filmens instruktør, klipper og DOP (foto/billedansvarlig). Han arbejder som freelance videographer.
  • Anton Koch Lauritsen fra DMJX Fotografisk Kommunikation er filmens lysmester. Han er også freelancer
  • N’fellows’ kreative direktør, Kirill Dmitrichenko, har stået for art direction og også producer og konceptudvikling
  • Lukas Holtmann, assisterende producer
  • Kristoffer Rafn, post produktion
  • Human Robot Soul, lyddesign

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club